torsdag 20 januari 2011

Milo funderar...

Milo låg i sängen och snackade innan han skulle somna idag;

- Mamma, jag har en Bamsenalle där upp i taket. (han har ett nät i taket med alla sina nallar)
- Ja, det har du, den har du fått av min mormor.
- Av min mormor?
- Nej av Mammas mormor.
- Jag vet inte vem hon är...
- Nej, hon är död nu. Men när hon levde sa hon att du skulle ha den.
- Är hon död? Var är hon då?
- Jaaaaa... Hon är nog uppe i himlen kanske...
- Men ramlar hon inte ner då?
- Nej det gör hon inte, dom som är döda kan vara där utan att ramla ner.
- Är det säkert att hon är i himlen?
- Hmm.. Jaaa jo det är nog säkert... (Vad säger man...)
- Jaha. Saknar du henne Mamma?
- Ja, jag saknar henne jättemycket, varje dag.
- Åhh. Men mamma, jag vet inte hur hon ser ut.
- Jag kan visa dig kort imorgon om du vill?
- Ja det vill jag se. På din mormor som är död. Men min farmor är inte död och hon är inte sjuk.
- Nej, det är klart hon inte är lilla hjärtat!
- Ja men snart fyller jag 4 år.

Ja, ungefär ganska så exakt så. Tänk så mycket som rör sig i den lilla grabbens huvud!


4 kommentarer:

Vikkan sa...

Många tankar, fina tankar av en 4 åring. Tankar om döden är ju så svårt att ta på i den åldern.

Min far och barnens morfar fick ju aldrig chansen att se sina barnbarn och vi kallar ju min mammas nya man för morfar T. Men när barnen frågar om min pappa så måste jag ju säga att han åkte till himlen. De har nog inte riktigt förstått ännu hur det ligger till men jag väntar bara på när frågorna poppar upp.

Kram Vikkan

annica sa...

Tror mina kommentarer försvinner ibland. Vilket Lalandia ska ni åka till? Vi var där i somras, ska åka dit till våren igen för det var så himla mysigt.
bra avslutning på sina funderingar, det är ju ändå viktigast att fylla år haha!

mamma sa...

Lilla söta Milo, svårt att förstå detta, men din gamlamormor hade varit så otroligt stolt och glad över dej och Lia, ni är så fina barn....Och din syster lia är så lik gamlamormor... nu är du snart 4 år och då är mormor hemma....kram

mamma sa...

Lilla söta Milo, svårt att förstå detta, men din gamlamormor hade varit så otroligt stolt och glad över dej och Lia, ni är så fina barn....Och din syster lia är så lik gamlamormor... nu är du snart 4 år och då är mormor hemma....kram

Powered By Blogger