söndag 16 januari 2011

Äntligen är det dax!

Ja om bara nån minut så börjar det äntligen. Det vi alla väntat på sen det slutade förra våren. Jag pratar såklart om Solsidan! Alla bör se det. Underbart med ett gott skratt och jag gillar verkligen den nya tiden. Har dock pausat nu, Lia ska bara hinna somna med så vi kan se det i luuugn o ro och dessutom spola förbi reklamen.

Ännu en helg är över. I fredags var faktiskt jag och Rikard på bio. Vi såg Little Fockers och den var, som dom andra filmerna, ungefär. Rolig, pinsam och man fick ganska många skratt. Helt klart sevärd. Framförallt var det uuuunderbart att sitta ner och se en hel film utan barnskrik! Mamma och Pappa var här hemma hos barnen och det var guld värt.

I lördags började Milos sim, han var sååå duktig, dök ända ner till botten och simmade några riktigt crawltag sa Rikard. Jag kan tyvärr inte följa med och titta på längre, för Lia blir toookig om inte hon får bada, hon ska i, så är det bara! Så vi var och handlade på Willys under tiden, skönt att ha det gjort. Efter bad och handling så åkte vi än en gång för att spana in Lias tapeter. Dom ska beställas imorgon, hoppas jag!
Resten av dagen tog vi det lugnt och på kvällen var vi hemma hos mina föräldrar en runda.

Det ska vara den lila mönstrade på 2 väggar och sen rosa enfärgat på 2 väggar. Ljuvligt!
Idag började dagen med att jag & Milo körde Mormor & Morfar till tåget mot kastrup som sedan skulle ta dom vidare till Thailand i 17 ljuvliga dagar. Milo är ju bara för söt. Efter att vi vinkat av dom och tåget började rulla ut från stationen hörde jag hur han snyftade. När jag frågade vad det var sa han; Jag älskar Mormor och Morfar. Jag älskar Mormor och Morfar. Om o om igen genom tårarna. Sötnos. Jag lovade honom att dom skulle komma hem snart igen, men snyftningarna varade nästan hela vägen hem och mitt hjärta höll på att gå i tusen bitar för denna lilla goa grabb.
Resten av dagen har vi röjt ut det mesta ur det som ska bli Lias rum, kanske taket hinner bli målat i veckan och väggarna ska spacklas. Åh vad det ska bli roligt när det är klart och man kan börja sätta iordning där inne!

Vi har även varit hos Fia & Filip och spanat in deras nya hus i Åhus. Galet fint!!! Hittade en tapet jag vill ha (ska ha, kommer att ha;)) men just nu, mitt uppe i renoveringen av Lias rum, är inte Rikard direkt mottaglig för det. Nåja, det kommer, det vet vi alla!



Ha en fortsatt trevlig kväll, nu väntar Solsidan för oss!

1 kommentar:

mamma sa...

Söta lilla milo, inte ska du vara ledsen !!! Mormor och morfar kommer snart hem igen.. men du lilla gubben ska berätta för dej att mormor också var ledsen när vi åkte.... hihihi.. vi badar och har det skönt här kan du tro. Morfar hälsar till dej kram

Powered By Blogger