fredag 28 januari 2011

Fredag!

Fredag idag! Underbart! Har haft en skön dag med Mammorna i byn, fika och lite traggande kan få vem som helst på bra humör.
Igår var jag på mindre bra humör. En massa grejor egentligen som jag knappt minns nu, men vi skulle iaf köra och handla, dels inför helgen och kommande vecka, men framförallt inför Me&I träffen jag hade igårkväll. Bilen ville inte starta! Helt igenfrösen, fick knuffa upp båda framdörrarna från baksätet och sen startade inte den jävlen! ARG var jag. Fick inte upp motorhuven heller för den var oxå fastfrösen. Efter nästan 2 timmar fick jag upp den. Lyckades starta den med hjälp av laddaren, iväg kom vi, alldeles för sent. Handlade. Gick bra och barnen var ljuvligt snälla. Men massa dumt folk som var iväg överallt! Kommer ut från Wills en timma senare, in med alla varor, alla ungar. Ska starta bilen. DÖD! IGEN! Å den jäklen bara rullade, jag fick inte stopp på den, bromsarna tog inte och jag stog i en uppförsbacke. Det var ungefär 10 cm till bilen bredvid när jag fick stopp på den med hjälp av handbromsen. PANIK. Där stod jag, halvvägs ut på parkeringen, 2 barn i bilen och kom inte hem. Jag fick ringa Peter som kom som en räddande ängel och hjälpte mig. Barnen väntade snällt i bilen i nästan en halvtimme, helt otroligt. När vi väl kom hem var väl klockan nästan tre och inget var städat och jag hade en kaka kvar att baka. Stress, stress, stress. På något vis så gick det och vi hade en väldigt trevlig kväll iaf! Vi var nog 15 vuxna och 6 barn/bebisar här hemma, lite shoppat blev det såklart med.

Imorgon är det dax för 30års fest no.2! Fina bästa Gudmor Lotta fyller år idag och det ska firas imorgon. Å hör här; VI SKA HA BARNVAKT! ÅT BÅDA BARNEN! Milo ska sova hos farmor och detta ses fram emot med stor spänning, han som inte velat sova borta innan. Han har planerat vad han ska packa, kom fram till att sängen kan han INTE ha med sig, men tandkrämen går bra. Han är såå rolig just nu, den ungen! Lia ska få vara med Birthe & Peter här hemma, är säker på att det går hur bra som helst. Spännande!

Nu blir det nån film & mys i soffan!

Underbara barn!


Lia har börjat resa sig nån halvmeter innan puffen, sen går hon mot den och slänger sig i den. Sötfia!

Så himlans fin i dessa färgerna!

Vi kom på Milo med att bjuda Lia på glass.
Hon får inte äta det, sa Pappa.

Men ÅÅÅH Pappa, hon TYCKER det är gott!
Ja, såklart hon gör;)

1 kommentar:

Vikkan sa...

Låter ändå som ett bra avslut på en annars jobbig dag!

Vad blev det för fint på Meandipartyt då?

Hoppas ni får en trevlig helg!

Kram Vikkan

Powered By Blogger