måndag 14 februari 2011

Lias 1års dag i bilder!

Eftersom storebror tog sovmorgon fick hon vänta lite på sina paket, av Knoen fick hon iaf en stor puss på munnen;)

Var är Lia?

Tittuut!
Fortfarande roligaste leken.

Äntligen paketdax! Öppna kunde hon minsann med...

Fast Milo hjälpte gäärna till;)

Spännande!

Denna var ju toppen! Lia har spanat lite på den emellanåt i garderoben och nu fick hon den äntligen...

På kvällen kom Morfar med ett stooort paket! Mormor var tyvärr sjuk.

I fina klänningen som hon fått av Mormor o Morfar från Thailand. Kan tillägga att thailändska barn nog är bra mkt smalare än svenska;)

Woohooo! Skitkul ju!
Barbapappa gunghäst!

Jodå, Mamma lyckades faktiskt göra en tårta. Inte så snygg, men GOD var den!

Vad ska jag göra nu?

Första smakkbiten.

Sen slängde vi skeden och tog med händerna, det gick ju väldigt mycket fortare!
Sötnosen, vad vi älskar dig, envisa Goa Tös!

Idag var det 1 års koll på Bvc och Lia är nu 76 cm lång och väger 9,7 kg.

7 kommentarer:

Lotta sa...

Lilla sötnosen! Ser ut att har varit en alldeles perfekt ettårsdag =). Fina presenter och smaskig tårta!

MAMMA sa...

SÅ fin tårta Jessica !!!! Du är ju jätteduktig!!!! Själv är jag inte alls road av att göra tårtor, tänker bara på mormor som gjorde goa, fina tårtor varje gång det var kalas.. men nu har vi ju en ny som håller mormors fina tårtor vid liv.. Bra jobbat min tös !!! Synd att jag inte kunde vara med bara..

Segersam sa...

Kul! Har också en Lia som nyss fyllde fyra år! - har inte träffat någon annan Lia faktiskt...

Malins blogg sa...

hej!
jag sökte av en slump på mina barns namn på google, och kom hit in till din blogg. För mina barn heter också just Milo och Lia :-)
Milo är 2år och Lia en månad. det är ju inte såå vanliga namn de har trots allt!
Mvh Malin

Malins blogg sa...

Jättefin blogg du har föresten!

Jessica - Mamma till Milo o Lia sa...

Malin; Vad roligt! haha! Det är ju inga jättevanliga namn nåt av det, även om Milo tyvärr börjar bli mer och mer vanligt. När vi fick vår Milo för 4 år sen så var det ingen som hade hört namnet.
Enligt scb så är det 376 personer som har Lia som förnamn och 626 som heter Milo som förnamn!

Malins blogg sa...

Oj, så många ändå!
Visste heller ingen som hette Milo för två år sedan. deras farfar är från Sicilien, så vi ville ha ett som var lite italienskt, men som även funkade här, så jag sökte på italienka namnsidor på internet och föll då för Milo. och Lia, först tänkte vi att hon skulle heta Melia, det är namnet på en by på sicilien, som jag tyckte var så fint. men det blev svårt för endel att komma ihåg, så då blev det kort och gott bara Lia!
men rikitgt kul att två syskonpar heter lika:-)

Powered By Blogger