fredag 18 februari 2011

Fredag!

Äntligen Fredag! Fredag betyder mys och äntligen helg. Helg betyder att jag kan få en chans att sova på nätterna... Åh gud, vad jag längtar efter att få sova. Inatt har hon hon hållt låda från midnatt tills... jag vet inte, somnade hon ens om? Vid tre tog jag in henne till oss och jo, då somnade hon. Lyckades dessutom för första gången att lägga henne bredvid mig i sängen, annars sover hon bara UPPEPÅ mig. Dock så fick jag ju inte sova så mycket ändå, för Milo låg oxå där och det var trångt, trångt och han sparkar och snurrar som en galning när han sover. Så jag låg mest och höll undan hans ben resten av natten. Å halvvägs ut ur sängen låg jag med, kunde inte röra mig en milimeter. Så ja, dödstrött är väl ett bra ord. Det var ju fruktansvärt dumt att tro att hon verkligen hade börjat sova bättre!

Gud, vad jag längtar efter att få göra något utan barnen. Hur mycket jag än älskar dom så pallar jag inte, 24 timmar om dygnet och 7 dagar i veckan. Aldrig nån paus. Jag gör ingenting själv, inte ens på nätterna får jag ligga ifred. Det hela slutar med att jag blir trött, sur och lättirriterad.
Sist jag gjorde ngt utan barnen var på Lottas 30 års fest, men då hade vi ju ändå Lia hemma så det var bara dom timmarna vi var iväg. Nästa helg, nästa helg ska jag iaf få lite luft! Jag och mina fina tjejkompisar ska gå på teatern och se Skönheten och Odjuret som jag fick av dom i present när jag fyllde år i oktober. Ska bli så himla kul och skönt framförallt. Äta lite middag i lugn och ro. Gud så skönt!

Annars har det varit en bra dag, vi har fikat och lekt med vänner och nu är barnen trötta. Lia sover redan, Milo är på gång. Imorgon och resten av helgen är det fullt upp. Imorgon blir det simning för Milo och under tiden ska jag & Lia handla, sen ska det städas, fixas mat och förberedas tårtor och på kvällen kommer våra vänner och firar ungarna och käkar lite. Ska bli väldigt kul. På söndag är det kalas för hela tjocka släkten!


Busungarna tidigare ikväll, Milo puttade runt Lia i puffen i en väldig fart...


Skitkul, såklart!
Det bästa Lia vet är när Milo busar med henne!

3 kommentarer:

Malins blogg sa...

Känner igen det där också, att inte få sova.. När vår Lia föddes låg vi alltid fyra i sängen till slut. För Milo vägrade sova i sin säng hela natten. Så vi gjorde en till dubbelsäng i Milos blivande rum och nu sover pappa och Milo där och jag och Lia i vår dubbelsäng. Lite tråkigt att inte ligga bredvid sin karl, men jag sover såå mycket bättre på nätterna nu!

Vikkan sa...

Egentid är guld värt för att man ska hinna ladda sina batterier. Även om man älskar sina barn och tycker om att umgås med dem så är alla timmar på dygnet alldeles för mycket. Får man dessutom inte ens sova ensam i sin säng utan avbrott varje natt så är det ett under om man orkar hålla humöret uppe.

Se till att njuta av din stund tillsammans med ditt gäng så ska du se att du får en massa ny energi. :)

Kram Vikkan

annica sa...

Att få SOOOOOOVA är VIKTIGT!

Powered By Blogger