torsdag 14 april 2011

Utbrott!!!

Himmel. Tösen har sovit i 40 minuter idag, det är allt. Ändå tog det 1 timme och 10 minuter att få henne och somna ikväll!!! Jag blir GALEN! Jag orkar inte en hel dag och sen hålla på och bråka halva kvällen med. HUR kan en 1åring sova så lite?! Milo i samma ålder sov 2 timmar förmiddag och ca 1-1½ timme på eftermiddagen. Ja jag VET. Barn har olika sömnbehov, men SÅ olika?! Å nej, hon är inte övertrött, hon har varit hur pigg och glad som helst idag. Å vaknade av sig själv efter 40 minuters vila...

PUST. Nu sover hon. Nu hoppas jag på en lugn natt. Vet inte vad som hänt, innan var hon sååå trött på kvällarna så hon somnade på 2 minuter samtidigt som hon drack välling.

Milo ligger och håller på att somna han med, förväntasfull inför Andys lekland imorgon. Han kunde inte riktigt va stilla och tyst när Rikard skulle lägga honom, han bara traggade om dom olika rustchekanorna och vilka som kittlades mest;).

3 kommentarer:

annica sa...

Aleya var ju lika envis med att inte sova.. Vansinnig när man skulle somna henne också såklart,strid in i det sista! Men det vände faktiskt när hon blev lite äldre, konstigt nog började hon plötsligt sova minst ett par timmar på middagen och somnade ändå aptidigt på kvällen och vaknade normala tider på morgonen. Det var så dags liksom! Fast det gjorde hon bara hemma, på förskolan sov hon max 40 min. Man kan ju inte missa nåt liksom....

Så det finns helt klart hopp för Lia med;)

Jessica - Mamma till Milo o Lia sa...

Hehe jag hoppas på det då! Dom verkar ju ganska lika varandra dom där 2;)

annica sa...

Ja verkligen. tack och lov att syrran inte fick riktigt samma temperament, hujedamej!

Powered By Blogger