torsdag 28 april 2011

Bettemen

6.10 i morse vaknade jag av Milo; Mamma, jag vill va Bettemen nu.
GÅ O LÄGG DIG!

Det var en jobbig natt inatt. Lia vaknade en hel del och hade tandont, slemmig i halsen och kräkte upp vällingen av allt slem. Milo ville sova hos mig vilket inte gick för där låg Lia. Summa summarum var väl att jag fick ungefär 2-3 timmars sömn. Å hela dagen idag har jag städat. Eller ja, försökt städa är kanske ett bättre ord? Lia har varit SÅ gnällig så fort alvedonen tog slut, hon har riktigt ont av denna gadden! Men det har varit bättre idag, hon har varit pigg och ingen feber iaf. Nu är jag helt slut, huset är SÅ välstädat, underbart skönt. Har skrubbat nästan varenda vrå faktiskt och det är så skönt, för fyyyy så smutigt här var!


Oj vad kidsen busade innan idag, som dom sprang och jagade varandra, runt runt spisen. Det är så ljuvligt att höra deras skratt, finns inget som värmer hjärtat så mycket!

Finns ingen roligare än storebror!

"Nu taaar Bettemen dig LiaFiaFisonBuzz!"
Ja, kärt barn har många namn;)

Sen blev visst Bettemen lite trött... Jag var och somnade Lia och när jag kom tillbaka hittade jag Milo så här. Fick gå lite närmre för att kolla...

Å jodå, visst sov han;) Haha!
(Milo säger Bettemen, vi tjatar, det heter BATMAN. Ja, Bettemen, säger han;))

1 kommentar:

5 Vikingar är fler än 1 Joddlare sa...

God morgon!
Vilket underbart inlägg-beskriver hur det är att ha barn, från det kämpiga till det fantastiska. Sötaste BATMAN-självklart måste superhjältar oxå vila;-) Jag är hemma nu iallafall och förstår om du inte hunnit med att maila men jag tänkte göra klart suiten. Ha en fin dag, kram Mia

Powered By Blogger