torsdag 7 april 2011

Låååång dag....

Hujedamig, vilken lång dag det varit idag. Lång och tråkig. En timme har varit som tre. Lia har varit gnällig och helst suttit i knäet, Milo har längtat efter kompisar och jag har verkligen gjort säkert 10 försök till att städa men det ser bara värre ut än innan. Vi gjorde ett försök att gå ut. Det blåser storm ute kan jag säga. Lia blåste bokstavligt talat omkull. Mer än en gång. Mer än 5 gånger med. Tillsist bara satt hon och gallskrek, ganska förståeligt kanske. Jag hade börjat plantera lite blommor så hon fick helt enkelt vråla tills jag var klar. 30 minuter ute, sen fick vi ge upp och gå in. SUCK. SUCK. SUCK.

Efter det skulle jag lägga Lia så hon fick sova lite, Milo kom smygandes o ville mysa, pang bom så sov vi allihopa! Grymt skönt, men å andra sidan har han precis somnat och klockan är 22.... Men lite egentid med Mamma o Pappa är nog inte fel för Milo, vi satt i soffan och mös och åt lite glass efter att Lia somnat.

Imorgon hoppas jag att det kommer en del folk hit, fredagsfika imorgon ju! Försökte mig på att göra en kexchokladpaj innan, slutade med en grym rökutveckling i micron så vi får väl se vad jag ska hitta på för fika...
Ja, imorgon hoppas vi på en bättre dag. En Myyyycket bättre dag!

Mys i soffan innan ikväll.


Avsluta varje dag och lägg den till handlingarna. Du har gjort så gott du har kunnat. Enstaka misstag och konstigheter har smugit sig in, glöm dem så snabbt som möjligt. I morgon är en ny dag. Ta itu med den med ogrumlat sinne och med ett humör alltför gott för att du ska låta dig hindras av gårdagens dumheter.

/Ralph Waldo Emerson

Inga kommentarer:

Powered By Blogger