söndag 3 april 2011

Sjuka igen.

Såja. Vi fick vara friska i typ 4 dagar. I onsdags var vi friska. Inatt började Lia kräka. Jag vill bara skrika, gråta och slå i sönder nåt. Jag är så jävla trött på detta!!! Hörde Lia vid midnatt från hennes rum hur hon liksom hostade till och sen kom illvrålet. Hon hade spytt ner heeela sängen. Å dessutom laggt sig i det så vi fick tvätta håret på henne där mitt i natten, gud vad arg hon var. När vi sen la ner henne i vår säng var det dax igen. Lika mycket denna gången om inte mer...
Sen sov hon hela natten och vi trodde faktiskt det var över.... Hon var ju hungrig i morse och fick lite välling, men det kom upp igen. Nu är klockan 16 och hon har väl inte kräkt sen runt 12 iaf... Fått i henne vätskeersättning och lite saft. Hon har hög feber med, är jättevarm och vill bara sova.

Ja, så nu är det väl bara att vänta på att Milo med ska få det. Å Rikard, han får alltid det. Jag hoppas ju såklart att vi slipper, men har inga större förhoppningar om det. Ännu en vecka i isolering. Jag tror jag blir knäpp snart. Tycker så synd om lilla Lia. Hela dagen har hon inte lämnat mitt knä en sekund. Nu ligger hon hos Rikard och sover i soffan. Hoppas kräkandet är över.

Ja man kan ju alltid hoppas.

5 kommentarer:

annica sa...

FY sören vad drygt! krya på er

Vikkan sa...

Har ni testat att svälja 10 vitpepparkorn? Jag vet inte riktigt om det funkar mot magsjuka men det sägs vara en gammal huskur.

Annars är det väl handspriten som får gå varm....

Krya på lilla Lia och hoppas ni andra slipper kräkan!

5 Vikingar är fler än 1 Joddlare sa...

Lider med dig..minns själv hur desperat jag var för något år sedan då det ena avlöste det andra. Tyvärr har jag inga råd att ge då jag vet att man får vackert stå i det..Hoppas ni andra slipper och att Lia snart är på benen.
Kram

mamma sa...

Stackars lilla Lia Fia. Kan det inte va slut på era sjukdommar snart, Vi får hoppas att ni andra inte får det nu.Milo kan väl inte till dagis, så han får leka med mormor i morgon.. Krya på er.. kram

Malins blogg sa...

Tänk att det ska vara så svårt att få vara frisk! det är ju lika här hos oss. Milo är hyfsat frisk nu, bara lite hosta. Men ärligt, så vet jag inte om jag törs skicka iväg honom till dagis. Då kommer han som vanligt hem med en ny sjuka. Skönt ändå att höra att fler sitter isolerade hemma...man tror ju man är ensam om det. Och som sagt- man blir KNÄPP till slut, deprimerad, trökig, sur och arg. man vill bara lägga sig ner och grina!!! man FÅR känna så... Hoppas magsjukan går över fort för er.
PS! Jag käkar också alltid vitpepparkorn när någon får magsjuka. och peppar peppar ;-) så har jag klarat mig alla gånger hittills!
/Malin

Powered By Blogger