måndag 19 december 2011

Måndag morgon.

Måndag morgon och jag sitter här med mitt kaffe. Lia vaknade alldeles precis och Milo drog upp mig 6.30. Jobbig natt, Milo var vaken och ville inte sova själv. Det är ju lite svårt att lösa nu när han sover i den höga sängen... Tillsist tog vi in hans bäddmadrass och la på golvet i vårt sovrum. Han fortsatte gnälla och sen frågade jag om han hade ont... Det sa han att han hade, han fick alvedon dubbel dos och sen somnade han om. Men då var väl klockan nästan halv två, så det har inte blivit så mkt sömn inatt. Stackars R som redan är på jobbet.

Idag ska jag på ännu en intervju, Lia ska va på dagis och min morbror ska vara här och ha Milo under tiden. Efter det blir det till att fixa dom sista klapparna och så ska vi köpa plastkulor till granen, känns som att det behövs í år va? Tror jag ska satsa på vita i år, nu har vi haft röda och lila i många år. Omväxling förnöjer. Vi högg vår gran igår och ikväll åker den nog in!

Efter att granen var huggen blev det som vanligt en grillad korv och julmust! Så gott! Det är en härlig tradition att gå där och välja sin gran, tyvärr ingen snö i år det har det varit i många år nu annars... 

Nej, full fart mot dagen!

Inga kommentarer:

Powered By Blogger