tisdag 8 mars 2011

Vår stora duktiga Milo....

Den senaste tiden har Milo fått ett nytt intresse; Bokstäver och att skriva. Det hela började med att jag frågade om han ville lära sig att skriva sitt namn och det ville han. Han fixade det direkt och sen skrev han Milo i nån vecka, överallt hela tiden. Därefter kom han plötsligt en dag och visade mig rittavlan och då hade han skrivit LIA helt själv. Han måste kikat på hennes dörr där hennes namn står för jag hade inte skrivit det nånstans innan. Sen har han velat prova att skriva Mamma och Pappa med, han är verkligen superduktig! Han är faktiskt bara 4 år. Tycker det är roligt att han har fått upp intresset, nu frågar han ofta vad det står när han ser ett ord, pekar ut olika bokstäver och kopplar dom till olika namn. 



Jag har skrivit först och Milo sen.
Igår kom Milo och sa att vi hade ju ingen skylt på vår dörr som han och Lia har, så han gjorde en till oss... Finaste skylten nånsin!
Tur att man är lite arbetsskadad och asar fram kameran för dokumentation i tid och otid;)
Älskade unge!

2 kommentarer:

Malins blogg sa...

haha! dom har till och med lika ryggsäckar våra Milosar :-)
Det verkar som det är fler som har haft problem med att skriva kommentarer på min blogg, men jag tror att det kan hjälpa med att logga ut och logga in igen..det funkade för mig, så vi får se, annars är det blogger som har nått som är fel. De brukar kunna krångla, just när man har den låst.
Ps! kul att du läser min blogg ändå :-)

Anonym sa...

JAAA älskade duktiga goa Milo. Han är jätteduktig, skriver ju mormor också......

Powered By Blogger