måndag 14 mars 2011

Måndagkväll...

Måndagkväll o trött är man som alltid på måndagar... Pju. Har varit en bra dag dock, såklart! Babysång (utan sång med med fika o trevligt sällskap!) och sen lekdate hos Annika, Alfred och Algot. Milo ville INTE hem och dom bestämde att dom skulle minsann leka där imorgon med. Inte mig emot, mammorna gillar kaffe och sällskap;).
Imorgon är det sista babysimmet för vår del och det känns faktiskt ganska skönt. Det känns så stressigt när man stressar fram och tillbaka till dagis och simmet.


Oj vad jag skrattade idag åt våra busiga ungar! Milo satt i badet efter en olycka där han missade pricka toaletten, jag gick och plockade lite. Hörde hur dom tjöt av skratt och tänkte, toppen, han leker säkert tittut med henne eller nåt... Jo visst! Efter en stund hörde jag hur Lia kom traskandes, jag hörde ända ut i köket hur det plaskade om hennes fötter... Han har suttit i badet och hällt vatten på henne, hon var dyyyngsur! Det plaskade om dom små fötterna, skinnskorna dyngsura och jag som precis hade bytt kläder på henne. Sken som en sol gjorde hon med, den lilla busan! Gick in i badrummet och det var vatten ÖVERALLT på golvet. Jahoopp, bara att torka igen. Sen stoppade jag ner Lia i badet med så dom fick busa.
Underbara goa ungar!

Inga kommentarer:

Powered By Blogger