måndag 21 mars 2011

Tråkigaste Måndagen Nånsin?

Ja, det känns sannerligen som det. Vi håller oss hemma, allihopa. Hade ju tänkt lämna Milo, men han hostade så i morse så jag tyckte att han med kunde få vara hemma. Det har jag ångrat MÅNGA gånger idag. För det första har han knappt hostat mer alls idag, förkyld är han ju - men vem är inte det nu? För det andra har han varit för j*vlig rent ut sagt. Milo brukar vara snäll och inte trotsa så mycket, men allt det där har han tydligen i sig ändå. Hujedamig sånt humör han haft idag! Bråkat med Lia som hon blivit vansinnig och tokigt arg. Lia skulle sova en stund i förmiddags i mitt knä i soffan, icke då, för där skulle minsann han med sitta. Jo, det hade ju gått om han inte hållt på med en stor grävmaskin i huvudet på både henne och mig hela tiden. Har fått ett antal utbrott idag, lagom kul... *andas*

Nu har vi iaf gjort en Play Doh lera som han lekt med i säkert en timma, Lia sover och jag dricker kaffe. Första gången jag hunnit det idag och klockan är 14.40. Grattis.

Tänkte iaf visa vad jag köpte på B&R´s Molo helg;
 Surfing
 Bilskroten
corvetter

Å så slank denna med ner från Veckans klipp;
Katvig keppa

bilderna är lånade från

Ja han har givetvis valt själv, det är lika bra, annars tar han inte på sig det... Nu för tiden brukar jag fråga om han vill ha nån tröja innan jag köper, enda gången jag vågar utan att fråga är ju såklart om det är traktorer, andra fordon eller Toy Story på, för det går ju alltid hem;) Ja nu har vi ju inte fått hem det ännu, men fick mail innan idag om att det var skickat så jag hoppas det dyker upp imorgon.

Sjukstatusen är väl annars nåågot bättre här hemma idag. Lia har nog feber fortfarande, dock inte så mycket som igår. Det går ju inte att tempa den ungen, hon blir vansinnig, så man får gissa. Måste köpa en öron termometer... Förkylda är vi allihopa, ligger snorpapper öööverallt. Hostan är väl ungefär samma, tyvärr vet man ju att har man väl fått hosta kan ju det hålla i sig i flera veckor.

Hade lite auktioner som gick ut på Tradera igår och behöver få ut ännu mer. Ingen som är sugen på en ny rosa fiiin lurvjacka från Molo? storlek 74. Passade mitt i vintern här så den blev aldrig använd. Har även 2 fina lurvoveraller i storlek 80 som ska säljas... Hojta till bara så fixar vi bilder!

Nej, nu ska jag se om orkar/hinner/får röja upp lite här hemma, ser ut som ett bombnedslag men jag har verkligen inte orkat...

Inga kommentarer:

Powered By Blogger