fredag 18 mars 2011

Godmorgon!



Lia somnade kl. 19 igårkväll och vaknade kl.8 nu i morse. 13 timmars sömn, man blir ju lite avundsjuk;). Däremellan har hon ju såklart varit vaken x:antal gånger.. Inatt var hon hungrig, det var första gången på länge faktiskt. Åt all välling, runt 01 inatt. Sen har hon sovit. Vi har faktiskt löst vårt sovande nu på ett sätt som verkar fungera för alla. Vi har satt in Milos gamla säng i vårt sovrum, när han kommer in till oss på nätterna så går han och lägger sig i sin säng. Detta gör ju då att Lia kan sova mellan oss, det har hon aldrig gjort innan och i början vägrade hon, men nu när hon vant sig så sover hon mycket bättre! När hon vaknar på natten, oftast mellan 00-02 nån gång så tar jag in henne till oss och sen sover hon oftast vidare lugnt. Såå skönt!! Jag bryr mig liksom inte om var ungarna sover, bara dom sooover! Att springa fram och tillbaka mellan rummen på nätterna, funkar inte. Nu känns det som att vi har hittat ett sätt som funkar för alla, även Milo sover bättre i sin säng inne hos oss istället för mellan oss, det är inte lika trångt.

Idag vaknade hon vid halv sju, men jag lyckades somna om henne, jag tror hon vant sig vid att somna om när hon vaknar så förbaskat tidigt, jag har varit vääldigt envis ett par morgnar och nu några dagar har hon somnat om på några minuter. Idag vaknade jag halv åtta av Milo som frågade; Ska jag till dagis? Är jag leeedig?
Det är ju fredag idag och Milo är såklart ledig! Åh vad det är skönt att slippa stressa iväg, det har vi gjort varje dag denna veckan.

Idag ska vi till Ewa & Amanda och fika lite tillsammans med några andra mammor, lugn och skön start på helgen. Annars har vi ingenting planerat i helgen, så himlans skönt!!!

Måste få svära lite över den förbannade snön som tyckte det helt okej att komma tillbaka. Vad är det för sätt?!?! Vi vill ju ha vår nu, det är ju slutet av mars för tusan!! Nåja, det skulle bli plusgrader i helgen så jag hoppas allt försvinner då och att detta var sista köldknäppen för denna vintern.

Ha en bra fredag alla fina!

Inga kommentarer:

Powered By Blogger