söndag 19 december 2010

Nya invånare i julkrubban.

Idag har vi varit flitiga här hemma, tycker jag. Vi har julpyntat, tomtarna & julkrubban har hittat fram. Det är inte många tomtar, men några få vill jag ha. Framförallt dom 3 min mormor gjort.
Vi har pyntat pepparkakshuset, jag & Milo. Vi har tömt hallen på massa kassar och grejor som ska skänkas bort.
Efter det var vi och högg julgran! Alltid lika mysigt. Milo var totalt jätteivrig och ville ha varenda gran och blev skitsur när jag dissade dom. Han tyckte alla var fina. Efter att vi hade valt vår gran så åt vi grillad korv och drack frusen julmust, slush-must som dom sa:).

Milo hade först inte tid att äta, han satte sig bredvid vår gran och vägrade lämna den, så ingen annan kunde ta den. Efter lite övertalande kom han iaf och käkade en korv...
Han var så ivrig på att få in granen så den blev uppsatt och pyntad direkt. Den blev fin i år! Liten, men fin. Vi har inte plats med nån stor gran, men oftast blir den ju stor ändå. Men i år lyckades vi faktiskt hitta en liten.
Sedan har det städats, tvättats och busat med barnen. Lia är en riktig gnällfis idag, hon har väl sovit sammanlaggt en timma, alldeles för lite... Så nu ska hon bada och sen blir det sängen.

Finn 2 fel...

Höll på o skratta ihjäl mig när jag såg vad han hade satt vid krubban. Han tyckte absolut att Buzz & Woody passade in där. Nja, vet inte om jag håller med men han lär ju bli sur om jag tar bort dom så dom får väl vara där...

Hans älskade gran! Han klädde den med stor omsorg och kärlek, efteråt satt han bara och tittade på den, länge länge.

Resultatet!

En till som tyckte den var fantastiskt fin. Nu får vi väl se hur länge den får stå där innan nån river den.
(Nån= Lia;))



Imorgon är det måndag igen, men det är ju en kort vecka nu! Rikard ska bara jobba mån, tis, ons. Så jädrans skönt! Imorgon ska jag köra och handla mat inför julen, fixa dom sista klapparna - har 2 kvar att köpa och kolla om jag kan hitta något åt MIG att ha på mig på julafton. Farmor är snäll och kommer hit och är med Milo under tiden, skönt både för mig och honom att han inte behöver följa med. Lia får följa med, men hon sitter ju där hon sitter och är oftast nöjd i stan, det är spännande med folk:). 


Inga kommentarer:

Powered By Blogger