söndag 26 december 2010

Julen i bilder!

Lillejulafton 23/12 2010 

Lillejulafton firades här hemma med Farmor & Farfar samt Rikards 2 bröder med flickvänner. Vi hade så himla mysigt och det var sååå roligt! Finns det något bättre än julen?

Milo tillsammans med Farmor och Farfar 

Lia med sin älskade gåvagn i underbara klänningen.

Lia satt i soffan tillsammans med Rikards bror Freddie när tomten kom...

Lycklig Milo med stoooort paket! Han hjälpte tomten dela ut alla paket, men roligast var såklart när han själv fick och framförallt stoora paket...

Milo hos Tomten A.K.A Farfar.



Milo blev såå glad för sin stooora lastbil!
 
 
Julafton 24/12 2010


Dagen började som vanligt på julafton med frukost tillsammans med Mona, Greger, Zandra och Johan. En tradition vi hållt på i MÅNGA år, sen jag var liten, och det är såå mysigt!

Lia med sin fina Pappa 


Dom finaste i världen, hemma hos mina föräldrar på eftermiddagen/kvällen.

Lilla ballerinan!

Lia med min kusin Erik, en storfavorit!

Finaste Mamma med Finaste lillebror...
Finaste Älskade Milo...

Min prinsessbakelse!

Den ena aningens lyckligare än den andra;)

Jaa... Detta var nog det bästa. Det råder totalt Buzz & Woody feber hos oss just nu!
Fast både jag och Rikard tycker dom är ganska roliga när dom pratar med varandra och svarar varandra när dom kommer nära varandra. Helt otroligt vad dom kan hitta på med leksakerna nu för tiden!

Å Lia, Lia blev totalt kär i sin docka!

Vi hade en underbar julafton tillsammans med familjen, barnen fick underbart fina julklappar, ingen var rädd för tomten (Ja förutom brorsans hund då...) och alla var glada och nöjda. Vi såg på Kalle Anka och drack glögg, fixade maten ihop, såg på Svensson Svensson och gjorde julklappsleken och allt var precis som det ska vara på julafton, förutom att 2 personer saknades... Min ena morbror som blev fast i Norrland och inte kunde komma hem och såklart; min andra morbror som försvann från oss för snart ett helt år sedan.

Milo bjöd på ett härligt skratt när han öppnade sin Fur Real Katt. Han utbrister: Men! Jag vill inte ha nån Katt!  Å så sa han: Ska inte Tomten gåå nu?  Han var ju ivrig och ville öppna julklappar medans tomten hellre ville stanna kvar en liten stund för han var såå törstig helt plötsligt;)
Haha, jäkla unge! Sen sa han samma sak igen senare; Jag vill inte ha nån katt ju!
Jag tror han sa det för att han hade ju inte önskat sig nån katt, helt enkelt. Det visade ju sig ändå att katten var ganska så rolig.
Nu när han har  plockat upp allt och lekt med allt så ville han visst ändå ha en katt för nu är den en kär del av familjen och har fått namnet...
BUZZ. Såklart!


Juldagen 25/12 2010

Hela dagen var vi hemma och bara mös. Pyjamasarna åkte inte av förrän vid 14 och hela dagen testades det leksaker så det stod härliga till. Inte förrän på annandagen plockade vi undan och satte in allt på sina platser i rummen.

Lia med sin tamburin, man ser oxå giraffen hon fick av Mormor och Morfar, dockan hon fick av gammelfarmor och lek & lär telefonen hon fick av oss.

Milo i sin älskade ( å hemskt fula..!) Buzz pyjamas han fick av oss och så en del av hans playmobil grejor som blev väldigt uppskattade, han kommer nog önska sig massa playmobil när han fyller år om 2 månader!

Inga kommentarer:

Powered By Blogger