måndag 23 maj 2011

Roliga Milo...



Asså denna grabben... Dom senaste veckorna, månaden, har han förändrats. Han traggar, konstant. Han busar, han säger emot och har har alltid en knasig idé på vad vi ska hitta på. Ja jag vet att dom flesta 4 åringar är så, men Milo har varit så blyg och försiktig innan.
Tidigare har han vägrat att somna själv, vi har läst saga och sen har vi legat hos honom tills han somnat. Har frågat några gånger om han vill sova själv, men absoluuut inte. Helt okej med oss. Ikväll när vi kom hem från lekplatsen sa han; Så, ikväll ska jag sova själv för jag är en stor kille. Å jag ska INTE höra nån saga! Det går fortare då.
Jahopp! Så var det med det. Han la sig, vi väntade. 10 minuter senare snarkade han som en gris. Jaha. Vad hände liksom?! Dessutom har han bestämt att han ska sova hos Mormor & Morfar på fredag, det har man ju oxå vägrat innan. Men joho då, det skulle han. Fast han sa när vi kom hem från lekplatsen ikväll att han INTE skulle sova där själv. Joho, sa jag, för jag ska inte sova där. "Neeje Mamma, inte du, men jag ska inte sova själv för Lia ska med sova där." Ja, så nu vet ni det, Mormor&Morfar, det kommer 2 barn på fredag;).
INTE mig emot!

Igår kväll åskade och blixtrade det. Lia var lika rädd som det var spännande. Det lilla krokiga pekfingret är med alltid nuförtiden; Titta! Dääääääh! Säger hon väl kanske 300 gånger om dagen eller nåt;).

Snart sovdax. En dag närmre salg!

Inga kommentarer:

Powered By Blogger