måndag 2 maj 2011

Måndag 2 Maj.




Idag har vi äntligen varit på babysång igen, vet inte när vi var där sist... Vi har ju varit konstant sjuka o så har det varit 3 veckors uppehåll nu. Nu är det bara några veckor kvar, sen är det slut på det... Känns trist! Till hösten lär det väl bli jobb eller skola för mig, skola om jag får som jag vill, så då lär det inte bli nån sång...

I eftermiddags körde vi in till Lindex för att byta shorts jag hade beställt åt Milo på hemsidan. En del i 110 var slut så jag drog till med 116 som brukar funka i byxor ibland... Haha, dom trillade av honom hur mycket jag än spände in i midjan. 2 mjuka shorts fick jag ta 98/104 i tillochmed för att dom skulle sitta bra. Han är ju lång, 110 cm, men smal oxå, 18 kg... Men nu blev det bra, så fint så. Nu har han shorts så han klarar sig!

Inte för att det är shortsväder idag direkt... Jag hade lovat Milo lek i tivoliparken med, men när vi kom in till stan började det snöa, hagla och regna! Jahopps... Milo blev besviken, men vi hade inte kläder med oss så det räckte. Vi åkte hem och bakade chokladbullar och pysslade lite istället. Nu hoppas han på att hans mormor kommer och fikar ikväll;). Rikard skulle jobba sen så vi får äta själva idag. Hoppas han iaf är hemma tills dom ska sova, för dom har ju en viss förmåga av att alltid bli dödströtta samtidigt.



   

4 kommentarer:

Lina sa...

Vad funderar du på att läsa? Jag skulle oxå vilja läsa... eller vill och vill... Det är snarare så att jag ångrar min utbildning och vill göranästan vad som utom jobba med just det! är inte så sugen på läsa egentligen, vill jobba och tjäna pengar! Men hur tusan får man ett jobb?

Jessica - Mamma till Milo o Lia sa...

Ja du, det är den eviga frågan... Jag har sökt in till medecinsk sekreterare, får väl se om man ens kommer in, brukar va många sökande...

Lina sa...

Ja den funderade jag oxå på! Men nu blev Thomas varslad så då är det inte läge för mig att läsa, tyvär :-(

Malins blogg sa...

Hej! Nu var det ett tag sedan jag var in här, men fck ju bara lov att påpeka att den turkosa tunikaklänningen från lindex, har min Lia också :-) Härligt att ni fått sommar nere hos er! ser mycket grönare ut än här hemma.
/Malin

Powered By Blogger