onsdag 21 januari 2009

Det dåliga samvetet...

Sen mammaledigheten tog slut så tycker jag att jag ständigt har dåligt samvete för något. Dåligt samvete varje morgon när jag måste väcka hjärtat och släpa honom till dagis och lämna honom hela dagen. Dåligt samvete för att jag missar så mkt som han lär sig på dagis. Dåligt samvete när jag är hemma för vård av barn, gentemot kollegorna. Dåligt samvete för att jag inte orkar/hinner med att städa, tvätta och stryka så som jag skulle vilja. Dåligt samvete just idag för att jag mår kasst och inte orkar leka och roa honom. Dålig mamma som är jag så har Cars gått hela eftermiddagen och jag och Milo har legat i soffan sen vi kom hem vid tre. Jättebra för en tvååring, verkligen! *not* Sen får jag dåligt samvete av bara tanken på att jag kanske mår ännu sämre imorgon och måste vara hemma från jobbet för att JAG är sjuk. Känns onödigt liksom, jag är ju hemma så mycket med Milo redan. *suck på mig själv!!!*
Jaja jag VET att man inte ska ha dåligt samvete för att man blir sjuk, men när man jobbar inom förskolan och man vet att kollegorna får jobba dubbelt så mycket när jag är borta så är det omöjligt att inte få det. Bra vikarier är ju svårt att få tag i tyvärr... Ofta är det lättast att vara utan.

Ja lite gnäll från mig. Nu ska jag vila så jag orkar jobba imorgon.



NYA SOFFAN!



*Godkänd av Milo*

9 kommentarer:

Anonym sa...

Wow - vilken soffa!! Milo har bra smak både vad det gäller hundar och soffor :)

Anonym sa...

Gud va fin den är! Tyvärr är den nog lite för stor för min lilla lägenhet :(

miranda sa...

jättefin soffa! passar alldeles perfekt i vårt stooora hus ;)

för övrigt så tycker jag att du e en jättebra mamma till milo! det e helt omöjligt att stimulera/aktivera sina småttingar heeela tiden ju... hoppas det dåliga samvetet lagt sej något nu.

Jessica - Mamma till Milo o Lia sa...

Tack! Soffan är underbar! *löve it*

Ja den hade verkligen passat hos er Miranda :) KÖÖÖÖP! hehe. Det dåliga samvetet är ännu värre idag, jag klarade inte jobba. Är nog influensan som slagit till. Självklart är Milo pigg som en mört. *trött*

Anonym sa...

Man kan inte alltid vara på topp dessvärre :-D Barn får lov att ha lite tråkigt ibland.

Du glömde det dåliga samvetet för all shopping...eller?..:-D

Jessica - Mamma till Milo o Lia sa...

haha ska man ha dåligt samvete för det med? Näe, det sållar jag bort. Jag har dåligt samvete för allt annat istället :D. Fick 3 paket med posten nyss. *löve*

Anonym sa...

Det verkar som föräldrarskap och dåligt samvete går hand i hand...

Sofi sa...

Jajjemän :)
Det är jätte lätt att fixa till sidan. Bakgrunder hittar du på http://www.thecutestblogontheblock.com/ och en header kan man t ex scrappa på http://www.scrapblog.com/

Ha en bra kväll!

Anonym sa...

Hej! Vad fint det blev med soffan! Hoppas du mår bättre snart igen! kramis Diana

Powered By Blogger