måndag 5 januari 2009

1 dag kvar.

En endaste liten dag kvar i frihet. Sen får man inte vara ledig förrän till sommaren. Pju vad det känns hårt :(. Ser inte alls fram emot att börja jobba igen. Först och främst får vi väl se om Milo klarar sig från vattenkoppor denna gången. Min morbrors barn har visst fått vattkoppor och han och Milo lekte väl tillsammans i ungefär 10 timmar på julafton så nu väntar vi igen. Han klarade ju sig när det gick på dagis så vi får väl se om han klarar sig denna gången med. Otroligt isåfall.

Idag har vi minsann hållt oss inne. 12 minus ute när vi vaknade och 17 grader inne. HYY! Nu är det "bara 7,3 minus" men nja. Vi håller oss här ett tag till ;).

Kommer strax en tjomme som ska kolla på vår tjocktv. Skönt om vi blir av med den. Vår nya fina stooora TV är mkt bättre ;). När Milo fick kolla på bilar på den så sa han bara "woooooooooow! Biiiiar!!!" hela tiden.

Miranda: Jag saknar din blogg! Kom tillbaka!!! Fast jag förstår, det är trist att blogga när ingen kommenterar.... Framförallt när man ser att nästan 30 pers är inne dagligen och läser, man undrar ju vilka alla är? Nåja. Jag håller ut ett tag till. Och hoppas ;). Sen tycker jag att mina kära vänner oxå kan fixa bloggar, det är så kul att läsa! Jenny, din höll ju inte så länge. På det igen! Lotta, sätt igång, du har möed o skriva om som vi vill läsa ;). Å Mollan - blogga blogga blogga! Det är ju snart bäsedax så du får hålla oss uppdaterade.


"Biiiar!!" säger Milo lyckligt


Nya fina TVn. Fråga mig inte varför bilden har blivit upp och ner på fotot, det visste jag inte den kunde bli! Tv bänken ska bytas ut mot en enkel svart hylla, alternativt målas svart. Vad tycker ni?

9 kommentarer:

Anonym sa...

Fyy vad trist när ledigheten tar slut. Fina katvigen, sån har vi med. Bra med upphängd tv, det ska vi nog med köra på sen eftersom det börjat bli poppis att försöka pilla på tvn. Svart hylla kanske? Fast det är säkert fint med både och. kanske mer praktiskt med bänken.

Anonym sa...

Hejsan! Fan vilken nice tv:) bara soffan kvar eller har ni fått den nu kanske? Jag hoppas att det kommer kännas lite bättre när du börjar jobba denna gången, haft lite ledigt, samlat lite energi och om inget annat så har du ju fått lite bättre tider! kram Diana och njut av din sista lediga dag!

Anonym sa...

Ska bli bättre på att kommentera :). Så kanske jag klarar mig undan en egen blogg ;). Fin TV, prova måla bänken svart! Kan bli snyggt!

Anonym sa...

Hejsvejs!
Är in o läser din blogg dagligen.

Hehe, ni höll er inne vid -12 grader....
Vi har haft -25 grader i tre dagar :-)
Det är KAAAALLT! Idag är det mildväder då vi har -8 grader ;-)

Ha en bra dag!

Jessica - Mamma till Milo o Lia sa...

Annica - ja, det blir nog så att tvbänken får målas. Mest för att den håller en viss unge längre från att pilla på TV, hehe!

Diana: Soffan är försenad. Såklart. DRYGT! Kommer i slutet av jan....

Lotta: Nääe det hade väl vatt kul med en bloggis? hehe

Malin: Oh, kul med "okända" läsare oxå! Vart bor du som har det så kallt?? Hyy!

Anonym sa...

Hej! Jag brukar läsa din blogg men är dålig på att kommentera! Lovar att bättre mig ;-)/Lina

Anonym sa...

Hej igen!
Vi bor i Dalarna :-)

Anonym sa...

förresten, det där med kommentarerna på bloggen känner jag igen, folk är ju för lata:-D Men så fort man skäller lite så brukar dom rulla in haha =P Kanske skulle börja hota?

Anonym sa...

ha ha ha :) kul att du fått så många kommentarer nu när du hotat lite! tack för senast förresten! kram

Powered By Blogger