tisdag 14 februari 2012

Status Que. Milo har fortfarande feber, dock lite lägre idag har den iaf hållt sig runt 38,5. För första gången sen i söndags har han lekt en liten stund nu ikväll. "Blir jag aldrig frisk mamma?" sa han innan idag och det sved i hjärtat. Han har haft mycket stackaren. Nu hoppas jag att han är feberfri i morgon, eller att den iaf är ännu lägre. Han måste ju va frisk i helgen, då ska vi ju ha kalas för både honom och Lisan!
I eftermiddags fick han utslag på kinderna och efter lite googlande hittade jag ngt som hette Femte Sjukan. En vanlig barnsjukdom tydligen, låter hemskt, men var inte så farligt. Hög feber, hosta, utslag och ont i magen. Exakt vad Milo haft! Så jag gissar på att det är den då. Återstår att se imorgon om jag kan jobba på torsdag eller inte.

Lia har varit så himla duktig idag! Hon har varit utan blöja hela dagen och hon kom och hämtade mig när hon behövde kissa! "Baaaajs" säger hon, hon menar kiss;) Allt som kommer ur kroppen är bajs, varsesig det är bajs, kiss eller snor;). Sen gick vi in på toaletten och hon kissade på pottan. Likadant ikväll sa hon till Rikard "baaajs!". Då hade det kommit 2 droppar på golvet, hon kan knipa av och vänta tills hon kommer till pottan. Så duktig! Är imponerad av att hon dels kan hålla sig i 3-4 timmar lätt och sen när hon blir kissnödig så kan det komma några droppar men hon kan ändå knipa av och gå till pottan och kissa där sen. Otroligt!

Febrigt hjärta... 

BusLia i sin nya lurv från Molo, hon älskade den. Ja, mamma med, så läcker! 

Inga kommentarer:

Powered By Blogger