onsdag 29 februari 2012

Onsdagkväll.

Onsdagkväll och jag är trött. Har jobbat min längsta dag idag, stängning. Lugnt och skönt, inte många barn idag alls... Många sjukor som går nu, dom flesta verkar ha samma skit som vi haft nu i 2 veckor.

Milo har fullkomligt brutit ihop varje dag när jag lämnat honom. Han är så ledsen, så ledsen. Han säger att han vill vara hemma med mig, han vill inte vara på dagis. Det är tråkigt och han har ingen att leka med och 2 pojkar slåss alltid, säger han. Jag tycker så synd om honom så det skär i hjärtat på mig, men vad ska jag göra... Jag måste ju jobba. Han trivs inte alls på dagis längre. Å jag kan inget göra. Jag önskar just nu att vi hade haft fler förskolor att välja mellan. Hade vi bott i Tollarp hade jag utan att tveka satt honom på deras natur/teknik förskola, det hade verkligen varit något för Milo.
 En stor del till att Milo är så ledsen är nog att det är alltid vikarier. Nya människor varje dag, det är inte Milos melodi. Jag blir så ledsen. Det är inte roligt att lämna längre. Jag vet att han blir gladare sen, men han tycker ändå inte det är roligt längre och det är så fruktansvärt fel!

Nog klagat. Lia är superduktig utan blöja! Inte en enda olycka på hela veckan! Duktiga tjejen!

Vi hade en liten tiger på besök häromkvällen:)

2 stycken närmre bestämt!
Extreeemt farliga var dom... faktiskt! 

2 kommentarer:

mamma sa...

Så söta små lejon,ja världens sötaste Milo o Lia . det är jätte tråkigt att Milo är så ledsen när du lämnar honom, det skär i mormors hjärta, nu får de på dagis ta tag i detta...kram mormor .

Anonym sa...

Usch aj i mammahjärtat:(. Hoppas att det blir bättre snart för det är tungt att lämna ett ledset barn! Gjorde detsamma igår (fast ett skolbarn:( )

kram Linda m 3

Powered By Blogger