onsdag 26 oktober 2011

Dax igen.

Då var det dax igen. Vi 13,20 kom min kollega och gav mig telefonen på jobbet. "Jahapp, då är det nån som är sjuk" sa jag. Mycket riktigt. Lia hade över 39 graders feber och var såklart inte alls pigg på dagis. Bara att packa sig ifrån jobbet direkt och åka och hämta. Väl på dagis mötte jag en väldigt varm tjej som satt o mös hos sin fröken, den stackaren var alldeles svettig så varm hade Lia varit. Sedan dess ungefär har hon suttit i mitt knä i soffan. Alltså inget jobb imorgon och garanterat inte på fredag heller om inte febern plötsligt är väck imorgon. Lilla Skruttan. Hon får ju så himlans hög feber med och det enda som duger är att sitta i knäet... Så ja, jag vet vad jag ska göra imorgon.
Milo ska faktiskt få gå till dagis ändå en liten stund, 8-13. Dom skulle ha Nallefest imorgon och jag vet att han kommer va riktigt uttråkad här hemma efter en stund.

Känns riktigt dumt att bara rusa från jobbet så och lämna en kollega själv med 10 barn, men vad gör man. Känns som att man smiter ut bakvägen ungefär. Nåja, det löser sig ju alltid, men känns mysko.

Nu får jag nog packa in mig i sängen, man vet aldrig hur natten blir med sjukt barn...

Inga kommentarer:

Powered By Blogger