måndag 1 december 2008

1 december

Så fick vi vara hemma idag. Milo är sjuk. Han vaknade vid fem i morse och jag kände direkt att han hade feber. Sen låg han och snurrade ett tag, somnade men vaknade igen. Jag tog upp honom och gav alvedon, då hade han ändå bara 38,3. Sen somnade han om till nio ca. Men jag kunde ju knappt sova, jag fick ju upp och ringa jobb och dagis så jag har varit vaken sen fem nästan... Trött! Milo försöker sova nu, men han bara hostar och hostar så han vaknar hela tiden. Jag försökte oxå vila, men det gick inte...

Jag har inte vant mig vid det där med att vara hemma med sjukt barn. Man är inställd på att jobba sen pang bom får man vara hemma istället. Tycker det känns lika konstigt varje gång. Det känns som vi varit hemma många gånger, fast detta är ändå "bara" tredje gången. Tycker inte det är så illa för första terminen på dagis. Jag har faktiskt inte varit sjuk en gång, vilket är konstigt. Jag brukar alltid bli sjuk när det är ny förskola, men jag har klarat mig hittills.


Milo har fortfarande lite feber, den pendlar lite mellan 37,8-38,2 så vi får allt vara hemma imorgon med. Blir en kort vecka detta, jag är ju ledig på fredag :).


På fredag kommer mamma och pappa hem oxå. Skönt! Gillar inte att dom är i Thailand nu när där är oroligt. Dom är iofs inte i Bangkok utan i Phuket, men man vet aldrig vad som kan hända i sådana länder faktiskt.




Milo saknar nog Mormor o Morfar för han tog min mobil innan och sa "Allååå? Moffor? Allåå? Hajdå!" Han pratar inte jättemycket med ibland kommer det en lång ramsa.





Även om man är sjuk orkar man köra lite på sin bobbycar. Helst med traktorn i handen eller i släpet ;)

Nu ska jag lägga mig hos Milo och försöka få honom att somna om. Han hostar som en tok. Blir nog ingen rolig natt inatt...

1 kommentar:

miranda sa...

usch vad jobbigt :-( tur det finns alvedon! he he traktorn släpper han minsann inte i första taget.

Powered By Blogger