tisdag 16 december 2008

Jordbävning!!

Denna dagen kommer vi sällan att glömma. Dagen då vi vaknade av en jordbävning, i Skåne, i Sverige. Det är helt sjukt! Hade jag inte själv kännt det vet i tusan om jag hade trott på det.

Klockan var 06.15 och Rikards klocka hade precis ringt. Jag hade varit vaken i en timma redan, Milo hostade och jag med. Plötsligt hör vi ett muller som blir starkare och starkare, tills hela huset börjar skaka utav bara helvete! Vi bokstavligen flög upp ur sängen, jag kan garantera er att jag aldrig kommit ur sängen så fort i hela mitt liv tidigare. Vi kände hur golvet rörde sig och sänggavlen skakade mot väggen. Vitrinskåpet i köket skakade så luckorna öppnades. Min första tanke var att det blåste väldigt kraftigt, men det förstod jag ju väldigt fort att det inte var det. När det var över förstod vi ju att det måste varit en jordbävning och en ganska kraftig sådan. Vi undrade om det bara var vi som hade kännt det, dum som man är! Givetvis var vi inte ensamma ;). Man blir ju lite "omskakad" om man säger som så. Helt otroligt. Hjärtat bultade i 190 ett bra tag där efter och huset kändes ju inte säkert direkt. Man blir så maktlös, skulle det hända igen finns det ingenting man kan göra. Man tänker ju "spring!" men vart? Man kan inte springa ifrån det...

Nåja, nu har dagen lunkat sig fram, vi överlevde och ingen skada skedd. Nu har man varit med om det oxå! Vi är hemma idag. Igen. *suck* Milo har hosta och lite feber än en gång... Det är ju för tusan bara 2 veckor sen sist!! Inget att göra åt, hellre nu än under julen. Men ändå. Jag är oxå väldigt förkyld, hostig och har riktigt ont i halsen. Vem vet, det kanske Milo med har? Så imorgon får vi oxå bli hemma, sen får vi se hur det blir på torsdag. Det är ju sista dagen, känns riktigt dumt att vara hemma när det bara är 3 dagar kvar, men vad gör man...

Milo sover lite nu i soffan, lite väl sent klockan 16,20, men han har inte kunnat sova innan idag som han har hostat. Han får vila ett tag till. Hade varit bra om han somnat i tid ikväll så jag kunde börja slå in julklappar.


Sjuk Milo idag i soffan, tittar på "biiar" såklart...

En liten fin Milo-julklapp damp ner i brevlådan idag. MMM *kärlek*

2 kommentarer:

Anonym sa...

*kikar in* :)

miranda sa...

he he fattar inte hur du får plats med alla fina milo-kläder!! på tal om jordbävningen så kände felicia inte ett dugg... konstigt nog. måste ha väckt henne när det var på väg att avta. kram kram

Powered By Blogger