torsdag 7 januari 2010

Ofattbart...

Gudarna målar med färggranna vindar

En rödgul solnedgång

Jag sluter mina ögon och flyger genom luften

Från min bostadsrättsbalkong

Jag har rest jorden runt och lärt mig

Ett träd är ett träd och en sten är en sten,

men det är nog lite närmre

till himlen från Österlen



Jag kommer ihåg en kväll i Chicago,

i den farligaste delen av stan

Jag satt på en bar med mitt ensamma hjärta

Och prata med Joe, min kumpan

Det kändes som slutet var nära

och jag visste när timmen var senOm jag dör vill jag inte till himlen,

Jag vill hellre till Österlen.





Det var här havet och fälten

bildare den vackraste scen

som gör att det verkar så nära

mellan himlen och Österlen





När vinden sjunger om natten

på slätten här utanför

då flyger molnen ikapp

med blåstens goda humör

När jag tittar ut från mitt fönster

Är det tydligt i månens sken,

att det är nog lite närmre

till himlen från Österlen...



Det finns inga ord helt enkelt.


Du kommer alltid vara saknad. Alltid.




6 kommentarer:

Septemberflikka sa...

Vad har hänt gumman?

kramar

miranda sa...

usch jessica, jag beklagar verkligen. massor av kramar

Diana sa...

Jag är så hemskt ledsen och tänker på er alla! stora bamse kramar Diana

Jessica - Mamma till Milo o Lia sa...

Tack vänner. Det är så jäkla svårt att förstå...!

Jenny sa...

Usch vad tråkigt Jessica. Hör av dig om det är nåt. Kram Jenny

Lotta sa...

Jessica, förstår att det är något tråkigt som hänt! Man blir rädd när man tänker på hur fort livet ändras! Beklagar och tänker på er! Kramar

Powered By Blogger