tisdag 5 januari 2010

Nytt År!

Så var det 2010 då. Året kunde ju fått en bättre start, Rikard började spy precis efter tolvslaget och blev dålig. Som tur var så var det bara den natten och sen lite feber dagen efter. Vi andra har tack och lov klarat oss! Magsjuka är det sista jag vill ha nu, hur ska jag komma ner till golvet och spy liksom...! Hade fått bli spann isf.

Nyårsafton var trevlig iaf, god mat och bra sällskap. Vi var 9 pers här hemma och fick duka i allrummet. Tur man har det rummet när vi är mkt folk, det är perfekt!

Dessa 2 dagarna har vi inte gjort för mkt här hemma. Rikard har jobbat och kommer hem ikväll för att sen va ledig resten av veckan. Tack och lov! Milo är ledig från dagis denna veckan med och det är jobbigt när jag inte kan göra ngt. Nu har vi hållt oss sysselsatta tack vare vänner som varit här så han fått leka av sig. Det är väldigt uppskattat!! Jan-februari blir tufft. Mamma och Pappa ska åka iväg och Rikard kommer ju vara iväg och jobba. Känns så där kul. Han är ju bara på dagis till 14 på dagarna, jag vill egentligen inte ha honom där längre, men det kanske måste vara så att han måste vara där till 15 iaf. Finns inte så mkt att välja på. Sen när lillasyster kommit så kommer han inte vara där mkt. Då får vi bara lämna 8-11 och det känns som det kan kvitta liksom, mer jobb än hjälp.

På fredag ska vi på tillväxtultraljud så vi får veta om det är en stor bebba där inne eller inte. Min gissning är att hon är stor, det är ju sällan dom blir mindre. Nu vill jag bara att dom sista 6-7 veckorna ska gå snabbt, allra helst att hon kommer tidigare. Jag har såå ont alltid nu. Varje gång jag måste vända mig i sängen på nätterna så skriker jag till så ont det gör, trots att jag har min glidmadrass. Börjar kännas ohållbart.


Snyggingen på Nyårsafton.



Välklädd till tolvslaget då vi hade -14 grader. Han höll sig vaken minsann och tyckte det var såå häftligt! Lite rädd blev han då det var ngt som smällde jäättehögt, så sen tittade han innefrån altanen istället. "Wow! Mer!" var väl mest dom orden som kom.

1 kommentar:

Mollan sa...

Ja tack för nyår!!! DEt var superduper kul! Hör bara av dig om du vill ha sälskap ngn dag. Jocke åker iof å jubbar from måndag men jag kan ju alltid ta bussen! Zelda är ju stor nu.. hihi
Massa KRAMAR

Powered By Blogger