fredag 15 januari 2010

Äntligen Helg,

Äntligen helg och Rikard är på väg hem. Så skönt.
Lördagen blir fullsmockad. På förmiddagen ska vi hämta nya bilen och så måste vi inom Kids Corner och köpa ståbrädan till vagnen. Milo skulle badat oxå på morgonen, men han har feber idag så det blir inget med det. På eftermiddagen ska vi till Bromölla på bio, vi ska se Avatar. Nåja, jag hade klarat mig utan det, men man får väl offra sig;). Är mest rädd för att jag inte kommer kunna sitta rätt och upp och ner i nästan 3 timmar, kommer få skitont. Milo ska vara hos Farmor, hoppas febern ger med sig.

Han fick andra delen av sprutan igår och har fått lite feber idag. Nu vaknade han precis och hade ont i benet med. Stackaren. Efter första sprutan var det ingenting förutom att han sa att han ont där dom hade stuckit.

Idag har jag träffat läkaren och fått besked om att det blir snitt denna gången med. Har fått datum och allt! Max 4 veckor kvar! Det var inte på tal om ngt annat. Eftersom hon är så stor måste hon ut innan, dom vill inte sätta igång mig eftersom det är svårt att sätta igång en som väntar ett stort barn och dessutom ska föda vanligt första gången. Dessutom så eftersom jag blev snittad sist så fanns det en risk att ärret i livmodern kunde gå upp om man satte igång, så det var inget att prata om. Skulle det komma igång innan så får jag välja själv, det är inte så farligt om det kommer igång av sig själv, det är själva igångsättningen som inte brukar gå bra när det är stora barn. Så om 4 veckor... Om nu allt går bra, har vi vår lillasyster här! Otroligt.

På torsdag är det begravning och det är inget jag ser fram emot. Man tänker på vad som hänt hela tiden och jag har fortfarande inte förstått att han verkligen är borta. Det är så fel! Hittade massa kort igår från i somras, satt och skulle göra en fotobok och där var han. Så glad och rolig och full av hittepå, som alltid. Det gjorde ont i hjärtat. *saknar*  

2 kommentarer:

miranda sa...

åh, det ska bli så roligt när lilla prinsessan kommer! ser fram emot det :)

Sofi sa...

Ja jag hoppas verkligen att det här badkarsbajsandet bara är en kort period :)

Åh vad skönt att du fått ett datum. Själv hade jag helst sett att det startade redan igår. Har hemska förvärkar och sd hela tiden.
Vi får fördriva tiden med lite finfin moloshopping tills dom små tittar ut :)

Hoppas ni haft en bra helg!

Powered By Blogger