torsdag 28 augusti 2008

Milo sjuk...

Jaha, så var det dax. Milo har fått feber och är superförkyld... Han har legat mellan oss inatt och bara snurrat runt, gråtit och bökat. Inte många timmar jag fått sova, 1 sammanhängande kanske. *ZZZZZZ* Typiskt med att han ska missa dagis! Han behöver verkligen vara där. Men det var ju väntat, det är en vecka sen idag han fick MPR sprutan och han har ju blivit dålig av alla andra sprutor så...

Jag har nu pratat med dagis och vi har förlängt inskolningen en vecka. Jag känner att jag kan inte åka och jobba när han är så ledsen. Det handlar inte så mkt om att han är ledsen för att jag inte är där, det handlar mest om att inskolningen har skötts väldigt dåligt och att han känner sig inte trygg där. Han har ingen han kan lita på, han känner knappt igen fröknarna och dom vet ingenting om honom för det har det inte funnits tid att berätta. 7 små barn som inskolats samtidigt, 4 personal, varav 2 varit sjuka ett par dagar. Det har verkligen varit kaos där! Jag känner inte att jag kan lita riktigt på personalen, dom har liksom ingen koll.
Igår var jag med hela dagen, för att börja om från början lite. När jag kom gallskrek 3 små barn, där fanns 2 personal (1 fikade, 1 var sjuk). Barnen skrek och skrek men det gick inte att trösta. Dom känner sig såklart inte heller hemma där!!! Jag är glad att jag iaf upptäckt det, det har inte dom andra föräldrarna.
Det är ju inte personalens fel att dom måste inskola 7 samtidigt, men det kunde ändå gjorts bättre. Dom kunde delat upp barnen förmiddag/eftermiddag, en kunde tagit hand om dom "gamla" barnen och dom andra kunde komcentrerat sig på dom nya och delat upp det lite så alla har nån dom känner sig trygga med. Så är det inte. Här springer alla runt runt runt som yra hörs och det känns verkligen inte tryggt. Det märks på barnen oxå. På andra småbarnsavdelningen är det lugnt och tyst och alla barn är glada.

Skitjobbigt att se som förälder, samtidigt så förstår ju jag oxå att det är jobbigt för personalen. Jag kan inte acceptera en sådan situation åt mitt barn, tyvärr.

Nu missar han ju 2 dagar denna veckan, sen får han nästa vecka oxå. Då hoppas jag det är lite lugnare där... Jag ska vara hemma mån-ons och Rikard tors-fre. Sen hoppas jag verkligen att han finner sig till ro på sitt dagis. Även om där är stimmigt nu så är ju personalen jättesnäll och hur goa som helst.

Finns massa jag skulle behöva göra idag... Men jag är såå trött så jag vet i tusan om jag orkar!
* Tvätta
* damma
* damsuga
* Torka golven
* städa badrummen & köket

Nåja, vi får väl se hur mkt jag orkar...

*Uppdaterat*

Nåja, lite har jag minsann gjort idag! Kan minsann stryka hela listan! Fast sen att det fortfarande ser uppställt ut, det får vi ju faktiskt skylla på den lilla 1½ åringen som är så duktig på att asa fram saker...

4 kommentarer:

Annica sa...

Vilken dålig planering. Vi har alltid delat upp våra inskolningsbarn mellan oss innan de har börjat så vi vet vilka vi ska ägna all tid åt. Ett av barnen som en av mina kollegor hade inskolning på var så glad i början, sen vände det och ingen verkade bry sig att hon verkade så orolig. Så jag hade henne nära mig hela tiden och pratade med och sjöng så hon blev glad igen. Men hon gick inte till någon annan personal än mig sen och det tog lång tid innan hon accepterade någon annan. Och hon pratar tydligen fortfarande om mig nu 1 år senare haha, hon var 2 år då.

Bra personal är verkligen viktigt.

Anonym sa...

Hej! stackars Milo, hoppas han kryar på sig snart. Majsan och jag tackar så mycket för den trevliga träffen igår! kram

Annica sa...

haha, närapå vi gör det varje dag..vi låtsas iallafall och då skrattar hon hejdlöst.

Han jobbar lite som mäklarassistent. Bara en dag i veckan, så han är på sina föräldrars restauranger lite när han vill med. Han blev ju färdig med skolan nu i början av sommaren och har mest glassat med oss hela sommaren för att vara med Aleya, så nu har han börjat ta tag i jobbsökandet.

Imon ska han på nån intervju så vi får se om det leder nån vart.
Vad gör R?

Anonym sa...

haha då kanske han träffar kineserna från kåren, Tyrrens polare

Powered By Blogger