söndag 17 augusti 2008

Imorgon börjar det...

Imorgon börjar vår älskade lilla plutt på dagis. Vi kan inte fatta det! Vart tog tiden vägen? Hur gick detta till? På onsdag är det exakt 1½ år sedan han föddes. Älskade lilla Milo!
I torsdags var jag iväg och träffade mina nya kollegor. Alla var supertrevliga och det verkar vara ett bra ställe.
Schemat blev jag däremot inte så nöjd med. Trots att jag bara ska jobba 70% blev det låånga dagar för Milo, då dom lagt mig som ledig på fredagar. Visst, skönt för mig. Men jag jobbar ju mindre för att det ska hjälpa Milo, inte för att han ska gå på dagis till klockan fem varje dag. Jag bad dom försöka lösa en eftermiddag iaf, det finns en del som inte jobbar en enda dag efter kl 15, snacka om orättvist... Om dom hade löst en eftermiddag så jag hade slutat vid tre, så hade Rikard tagit ledigt ett par timmar varje torsdag så Milo kunde slutat vid 14 då. Ja vi får se, dom skulle kolla på det. Jag mår illa av tanken på att han ska behöva vara på dagis så länge, kommer ju knappt att se min grabb. Och då jobbar jag ändå bara 70%!

Imorgon är det iaf dax för inskolning av Milo, sen på eftermiddagen ska vi in till Barbacka och fika och leka, det var längesen! Vem vem, kanske sista tillfället på ett bra tag... Våra barbacka träffar har verkligen varit underbara under det senaste året, men nu börjar snart alla jobba och alla knattar börjar dagis, dom flesta imorgon. Vi har haft så trevligt och det känns lite sorgligt att det är "över"... Jag förstår inte hur tiden kunde gå så fort!!



Bara några dagar gammal... Sover hos Pappa.

Sover med Mamma, 4 dagar gammal.


9 veckor...

11 veckor gammal cooling.


3,5 månad :)


Ca 5 månader


6 Månader. Första cykelturen!



7 Månader, på väg till Polen...



8 Månader och reser sig och står överallt... Å dregglar ;)

9 Månader. Pillar på allt!
(förövrigt i den finaste Molon nånsin...)

10 Månader - fick träffa tomten!


Milo fyller 1 år!
22/2-08


13 månader, påskafton 2008. Första pulkaturen!



14 månader och coolast på stället ;)




Nästan 16 månader. Flyttat till huset!

1½ år, 16/8-08.
Spanar flygplan!

3 kommentarer:

miranda sa...

ja, tiden går så himla fort... jag hade också seperationsångest när det var dags för mej att gå tillbaka till jobbet... men han kommer att trivas fint ska du se! men jag håller med dej, det e nog inget vidare att ha såna långa dagar på dagis sådär i början...

fina bilder. he he, milo ser ut att njuta SÅDÄR av pulkaturen :-) men var det verkligen så mycket snö på påskafton??

har inte din räknare börjat räkna än? jag hade också problem med den först men sen hjälpte en kompis mej. jag ska höra med henne om hon kommer ihåg hur vi gjorde!

Anonym sa...

Hoppas att dagispremiären gick bra :)

Anonym sa...

Det ordnar sig Jessica, fast jag vet att jag hade samma känslor när jag skulle börja jobba men det blir lättare tro mig...... kram mamma

Powered By Blogger