fredag 22 augusti 2008

Förändringar!

Nu har det hänt grejor minsann!!!

Jag blev så f*rbannat trött på Månsagården så jag var så fräck så jag ringde upp en annan förskola där jag blivit erbjuden en tjänst innan. Fick tjänsten igen och tog den. Bråkat lite med Månsagården för dom tycker jag ska vara där, eftersom jag ingått ett muntligt avtal. Jo, det har jag.

Men vad jag inte visste då var att det var en täcktjänst, att jag skulle få alla skittider. Att jag knappt skulle få vara i ett arbetslag bara, utan springa mellan två avdelningar. Att jag inte skulle få ansvarsbarn, inga planeringtimmar. Jag har oxå barn, jag vill inte att han ska vara på dagis mellan 9-17 varje dag. För på ngt sätt blev det så flera dagar i veckan trots att det bara var 70%. (SA dom, efter räkning här hemma var det 80%, så räkna kunde dom inte heller). När Jag frågade varför jag inte fick nån tidig eftermiddag alls fick jag till svar att det gick ju inte, när jag jobbade så många timmar. 70%, många timmar? När jag jobbade i Sölvesborg slutade jag kl.13 två dagar i veckan och då jobbade jag heltid!! Till saken hör ju att alla andra fick sluta 12 eller 15. Dom andra på min avdelning som jobbade 80% jobbade inte en enda dag efter 15.15. 2 dagar slutade dom kl 12.
Månsagården lät bra. Från början. Men när jag såg shemat och fattat vad dom gjort så insåg jag sen att det aldrig skulle funka. Ha gärna era barn på Månsagården, dom är säkert grymt duktiga. Men jobba för tusan aldrig där! Som ny har man inte chans... Den andra nya tjejen jobbade 12-17 varje dag...

Nu har det löst sig iaf. Jag är så glad! Detta är dessutom en heltidstjänst på 1½ år. Jag kommer dock att gå ner i tjänst och jobba 75%. Mitt nya schema är en dröm!
Jämna veckor 9-15.30, Udda veckor 8-14.30. Det kan ju inte bli bättre! Jag behöver inte dra upp Milo halv sex på morgonen, jag behöver inte komma hem klocken 17 och känna att jag inte hinner se honom.
PÅ avdelningen är vi 4 stycken, 3 tjejer och 1 kille. Alla mellan 27-35. En känner jag redan.

TJOHO!!!!

Dessutom måste jag ge ett grymt glädjeskrik för mina auktioner på Tradera. Dom håller på att avslutas nu och MINST har jag sålt för 4000 kronor! FATTA! Så mkt pengar! Det lönar sig att shoppa, det har jag alltid sagt ;)

2 kommentarer:

miranda sa...

bra gjort jessica! man ska inte nöja sej med det sämsta bara för att man inte vågar säga ifrån. låter som ett toppenschema!
& grattis till 4000:-, nu e det bara att sätta igång & shoppa upp dom! eller?! hi hi, kram.

Anonym sa...

Gott att du bytte jobb!! Bra att du inte fann dig i att ha skitturer bara för att du råkar vara nu. Skitställe verkar det vara.

Gott att Lilla M trivs på dagis :)
kram

Powered By Blogger