tisdag 13 september 2011

Lediga.

Vi är lediga idag oxå jag och barnen, imorgon börjar jobbe/dagis veckan med 3 dagar.
Idag är det riktig höst ute! Huuu! Jag älskar dessa mysmorgnar när vi bara sitter och myser i soffan halva förmiddagen och tar det lugnt. Vädret idag uppmanar inte till nån direkt utevistelse.

Igår var vi i Karlshamn där R var på ännu en anställningsintervju och jag och Lia tog oss en shoppingtur till favoritbutiken Bus och Rackartyg. Hade kunnat komma därifrån med mer än halva butiken men sansade mig och köpte bara en klänning till Lia;
Discoklänning såklart!
Det är konstigt, när man står där och väljer bland vad man ska köpa och inte, så nog fanken trillar alltid valet på dessa klänningar... Jag är enormt svag för klänningar. Lia har nästan alltid klänningar, det måste vara det bästa, skönaste och snyggaste plagget som finns. Å dessutom har vi inte så många långärmade än, så det var ett fullt godkänt köp;). Sen behöver vi  ju inte prata om hur många kortärmade där hänger i garderoben... 

Denna gamla goding shoppades på Facebook i en av Köp & Sälj grupperna och så visade det sig att säljaren bodde 6 km från oss bara, så jag hämtade upp den igår. Underbar, det får nog bli dagens klädsel på Lia. Milos kläder har jag inte så mkt att säga till om längre, vågar inte handla utan att fråga honom för han har väldigt bestämde åsikter om vad han vill ha. Dock så kommer fortfarande inte spindelmannen o dylikt in i detta hus;)


Dax att starta upp dagen känner jag. Får väl börja med den enormt trevliga lukten som kommer från hörnan där Lia sitter o trycker;)

Inga kommentarer:

Powered By Blogger