torsdag 22 september 2011

Halsfluss var det ja.

Ännu en tur till läkaren idag, denna gången till Åhus vårdcentral. Å visst var det halsfluss. Hade bara kärringen tagit provet rätt i lördags så hade vi säkert fått veta det redan då. Jag sa direkt när vi kom hem att hon nog inte gjorde det ordentligt, Milo kände inte ens det. Idag klöktes han rejält och tyckte det var obehagligt, vilket det ju brukar vara.... Å visst var det halsfluss. Å än en gång påpekade läkaren vilka gigantiska mandlar han har i halsen... Stackars Liten. Å jag som knappt trott på honom! Vilken tur att jag blev hemma idag. Hade jag inte legat sömnlös inatt och lyssnat på Milos snarkningar och sväljande så hade jag nog inte fattat att han verkligen var dålig.
Nu har han fått Kåvepenin och så hoppas vi att det går över fort. Tyckte han lät bättre redan ikväll. Mitt hjärta.

Idag har jag gjort nåt jag faktiskt inte trodde jag skulle göra. Jag lämnade Lia på dagis en stund även om vi var hemma. Tycker det har varit så hattigt fram och tillbaka och hade jag inte lämnat henne så hade det bara varit en dag denna veckan. Tycker hon behöver lite mer kontinuitet nu i början. Hon var där mellan 10-14 och det får hon vara imorgon med. Det har liksom bara varit 2 dagar/vecka nu sen hon började. Hon tycker ju det är sååå roligt och så får Milo va ifred och vila lite med, hon ska ju ha igång honom konstant busfian;).

Busfia!

Milo har hittat ett nytt favorit-tuggumi; HubbaBubba som färgar munnen blå. Skitkul! Not. 

Svårt o tro men Lia älskar böcker och när man läser kan hon verkligen sitta stilla. Favoritboken är Tippen.



Var är Tippen? Varje kväll när vi säger att det är läggdax springer Lia in i vår säng och pekar upp mot sänggaveln. Tippen ska fram och Tippen ska läsas minst 2 ggr.


På önskelistan står Tippen Säger Godnatt, så vi kan variera oss lite;) För hujedamig så arg hon blir om man tar fram en annan bok, Tippen ska det vara och ingen annan!

Älskade Lilla Milo.

Goa unge!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det kan vara så att provet i lördags togs för "tidigt" då kan det visa negativt resultat

Jessica - Mamma till Milo o Lia sa...

Jo jag vet det... Men hon sa direkt; Det är inte halsfluss om han har hosta och är förkyld. Så hon ville inte ens ta provet egentligen, därför tror jag faktiskt inte att hon gjorde det ordentligt...

mormor sa...

Goa ungar detta...Lia Frida Ikväll får du Tippen boken God Natt och Milo du får Lejonkungen på DVD. Så skönt att du nu är lite bättre milo...kram

Powered By Blogger