onsdag 17 november 2010

Ullared avklarat...

Igår var jag och Rikard i Ullared. Ja jäklar, så stort där är. Man blir allt lite snurrig när man kommer dit. Det är så mycket man vill ha och så mycket man "behöver" helt plötsligt och allt är så billigt och ändå blir det så dyrt i slutändan!  

Vi kom upp vid 8.20, dom öppnade 8. Ingen kö, så vi gick rakt in och direkt till leksaksavdelningen. Grymt smart gjort av oss måste jag säga; När vi var klara där 2 timmar senare började det blir tjockt med folk på leksaksavdelningen och runt lunch när vi var på väg att fika så gick det knappt att komma fram där. Men vi hade det relativt lugnt där på morgonen, vi gick och plockade och kollade på dom flesta grejor utan några problem alls. Jag kommer inte ihåg allt vi handlade, men det var iaf mycket! Efter att vi hade varit vid leksakerna fick Rikard gå ut och betala och lägga av i bilen, för vagnen var överfull;). Till Milo blev det iaf lite Playmobil, han har inget i det än men jag tror han kommer gilla det.



Piratskeppet, några gubbar och nån mindre båt. Piratskeppet kostade 329 kr. På BR leksaker kostar det 799 kr! Snacka om billigt!
 
Vi köpte även en lastbil med grävare från Bruder som han veeerkligen vill ha, den kostade 500 kr och kostar annars 879 spänn! Den ska han få av Farmor i julklapp.

Å så blev det då denna katten. Min kusin ska få en och tillsist blev det en åt Milo med, jag tror han kommer gilla den. Han vill ju såå gärna ha en katt och denna är väl så riktig som det går att få. Kostade oxå 500 kr, men kostar 900 annars. Den ska han få av mormor och morfar i julklapp.


Till Lia blev det lite blandat, maraccas med taburin, nån fishers price telefon, nån annan leksak med bollar, fishers price stall med hästar och några andra djur, ska dock sparas tills hon fyller 1. Minns inte riktigt allt, blev lite smågrejor, hon förstår ju inte det ändå.
Denna står dock högt på önskelistan:
Sötaste dockvagnen från Jabadabado, finns på www.lekvira.se som dessutom har butik här i Kristianstad! Den funkar nog toppen som gåvagn nu först och sen som dockvagn. Så söt!

Åh vad jag längtar till julen nu! Bara en vecka till 1:a Advent!

Inga kommentarer:

Powered By Blogger