tisdag 23 november 2010

Korkad Telenorförsäljare...

Var på EKO idag med barnen och när vi skulle gå ut blev vi som vanligt stannade av dom dryga telenor försäljarna. Jag har redan telenor och dessutom en ny HTC. Dom sa att jag skulle få en gratis julklapp så ja, för första gången stannade jag och lyssnade. Julklappen var tydligen gratis barnabonemang om man hade Telenor familj, vilket vi då inte har. Jag skrattade lite och sa att nja, vi behöver inget barnabonemang än på ganska så många år. Försäljaren fortsatte, såklart. "Ja, men det är faktiskt bra att ha, bla bla bla." Jo sa jag, men vi behöver verkligen inte det på väldigt länge, kunde ju knappt hålla mig för skratt och väntade på att han skulle insé hur korkad han själv var. "Ja, alla väljer ju själva när man vill att barnen ska börja få mobiltelefon... " sa han sen. "Ja men snälla du, sa jag, han är ju inte ens fyra år än!"
"OHH är han SÅ LITEN, jag trodde han var minst 8-9 år!! Han är ju jääättestor!"
"Öhh... Nja, nej. Några cm längre än dom andra kanske, men inte SÅ stor..."
"Ja det är klart... Han står ju i kundvagnen...."

Hallå? IQ Fiskmås?! 8-9 år?! Han är väl kanske några cm längre än många andra i hans ålder, 106,5 cm.
Dom där försäljarna kan inte ha allt för mkt innanför pannbenet....


Snön vräker ner utanför fönstren, -0.5 grader och innan detta har det ösregnat i 2 dygn. Jag hatar att Rikard ligger och kör så långt till jobbet under dessa månader. Annars gillar jag snön, förutom när man måste köra i skiten.
Lite adventskänsla fick man iaf! Jag hittade världens sötaste julgardiner på EKO, grå med små nissar på. Jag gillar ju inte rött, rättare sagt så avskyr jag rött, så julen är en enda kamp mot att hitta julgrejor som inte är röda. Har en del kvar som ska inhandlas innan helgen men vet inte riktigt när... Har spanat in 2 enormt fina stoora julstjärnor på Rusta, kanske får ta en tur dit imrogon när M är på dagis. Jag vill ju helst ha allt klart innan helgen, fast det lär man ju inte hinna. Vet egentligen inte när jag ska hinna pynta alls, Rikard ska vara flytthjälp på lördag och alltså är jag själv hela den dagen med... Nåja. Om Lia håller lika mkt låda inatt som igårnatt så kan jag ju lika gärna gå upp och börja städa, eller nåt...


Dax för sängen. Kör försiktigt imorgon!

3 kommentarer:

miranda sa...

ha ha :)

Annika sa...

Tror det är ett av antagningskraven när dom anställer... är du korkad kryssa ja i rutan så får du jobbet!

//U sa...

*S* Nä nu, dom är nog inte riktigt det krispigaste chipset i påsen.. Såg i köpcentret (där vi var när Ni var uppe i Norr för flera år sen) en man som sa "nej tack" men försäljaren fortsatte.. mannen sa "nej tack" och gick sin väg och försäljaren följer efter och tjatar, då vänder sig mannen och högt och tydligt (så halva köpcentret hör) "VAD ÄR DET I ORDET NEJ DU INTE FÖRSTÅR?!?" Och jag nästan önskar att jag ska bli påhoppad så jag kan få fråga samma sak :)) *kammar över hornen i pannan mohahah*

Powered By Blogger