onsdag 10 september 2008

10 september

Mer än halva veckan avklarad - det känns skönt.

Denna vecka har det gått bättre på dagis. Milo skriker ju redan när vi går av bilen och hela vägen in och under tiden jag säger hej då, men när jag har gått lugnar han ner sig efter ett tag och sen har han faktiskt varit glad på dagarna och inte alls ledsen. Det skär i hjärtat att lämna honom när han är så himla förtvivlad, men bara jag vet att det blir bättre sen och att han inte är ledsen hela dagarna, så känns det bättre.

Men jobbigt är det ju visst ändå. Jag tycker han är där alltid. Känner mig stressad på jobbet för att jag vill att han ska hinna hem ett par timmar innan det är sovdax. Numera somnar han mellan 7 och halv åtta, annars orkar han inte med... Jag förstår inte hur folk jobbar! Denna veckan är Milo på dagis mellan 8.30-15.50 och han är nästan sist där ifrån på hans avdelning, det är han och 2 barn till max. När jag lämnade halv åtta förra veckan så var han först dit! Men herregud, jag jobbar ju ändå 75%, hur jobbar alla andra? 50%? Jag förstår inte. Numera har jag ständigt dåligt samvete känns det som.


Idag hämtade Rikard redan vid 14, han tog ut lite komp. Så nu är det bara 2 långa dagar till... Nästa vecka ska Milo vara hos Mormor på onsdagen för då är hon ledig. Tack snälla snälla Mamma! Milo älskar ju att vara hos mormor och morfar :).


Milo i farfars garage och testar traktor! Eller som han säger "krakro".

Vi var hos vetrinären i fredags med lilla Knoen. Vi trodde hon hade artros eller ngt, men nej. Korsbandet är av i knäet! Men Jösses! Tanken hade inte ens slagit oss. Tack och lov så slipper hon operation, man opererade inte hundar under 15 kg för det skulle läka lika bra av sig själv, med smärtstillande. Hon haltar som en toka, men verkar iaf gladare sen hon fick smärtstillande. Hoppas hon blir bättre snart.
Skickar en stor KRAM till Diana. Kämpa på gumman, vi håller alla tummar och tår som vi bara kan... Tänker på er hela tiden!
Det var minsann allt för idag, nu ska jag leta upp en dusch och en skön säng.
*Längtar till helgen*

Inga kommentarer:

Powered By Blogger