torsdag 1 november 2012

Helg!


Nu håller vi helg här! Eller ja, jag och barnen iaf, Rikard får slita en dag till. Var i stan idag och växlade pengar och jag och barnen passade på att ta en fika. Konstigt nog blir dom alltid hungriga när vi är på stan. Milo blir hungrig så fort han ser en korvkiosk (precis som sin morfar) och Lia blir "hungig" när hon ser ett fik. Nåja, in på ett trångt litet fik stampade vi. Det ösregnade ute. Toppade barn. Folk över allt, höstlov. Milo skulle ha spökbakelse och Lia en råååsa chokladboll. Dom är ju som natt och dag dom barnen! Milo trycker i sig bakelsen på ungefär 1 minut sen tycker han att vi är färdiga. Lia kan sitta i evigheter när det gäller att fika. Hon snackar och traggar om allt och med alla. Å äter lååångsamt. Å Milo pillar på allt, grejar med allt, vill gå. Å Lia sitter där i godan ro. Pju, svettig Mamma. Men ändå lite mysigt mitt i kaoset, det är väl så det ska vara? 
Lia har blivit så himla duktig på att gå i stan, tar i stort sett aldrig med vagnen längre. Har nog bara haft med den nån gång sen i somras. Nu sover hon ju inte middag längre heller, så de behövs inte. Så skönt. Å så måste jag berätta att hon nu sovit snart en vecka utan blöja på natten och det har inte hänt en enda olycka. Såå duktig! 


Å ja, ni kan ju själva räkna ut att jag har växlat till danska pengar:). På Tisdag är det dax, en av dom bästa dagarna på hela året väntar och än en gång åker vi över den där läskiga bron för att köa, shoppa, prata och kramas med underbara pölsekärringar! I Love! Love Love Love!

Imorgon har jag tagit ledigt faktiskt, har en hel del att fixa inför lördagen. Handla, hämta mat, städa och så har jag fått en vetrinärstid till Moa mitt i allt. Så ledigt och ledigt, jag jobbar hemma imorgon med barn/hus/hund då typ...;) 

Mitt i nassen här så dax att säga Natti!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan. Har läst din blogg i snart ett år och tycker din blogg är så härlig :) som jag vet så är du expert på Molos lagersalg hehe. Funderade på att själv åka denna gång men har ej tillgång till bil. Tänkte höra med dig om du vet om man kan ta tåg och bus dit?
Mvh Louise

Jessica - Mamma till Milo o Lia sa...

ojsan, nu missade jag ju helt din kommentar! Ja, man kan ta tåg eller buss dit, det är inte så långt att gå. Dock har jag aldrig gjort det själv, men det ska funka utan problem!
Kul att du läser:)

Powered By Blogger