torsdag 25 augusti 2011

Gluggis...

Idag hade vi tandläkartid till Milo, för att hans framtand var lös. Trodde först att han höll på att tappa den, men dom senaste dagarna har vi ju sett att han varit röd i tandköttet och han har haft lite ont... Så tandläkaren röntgade och konstaterade snabbt att den tanden var helt död, nästan ingen rot kvar alls. Så dom ville dra ut den och frågade vi ville göra det direkt eller vänta och förbereda oss. Jag sa att vi kan lika gärna göra det så det blir gjort och vi slipper gå och tänka på det.

Sagt och gjort.
Jag är så IMPONERAD av Milo. Han var så himla duktig, Så duktig hade inte jag varit kan jag ju säga... Han fick lugnande i rumpan, jag trodde han skulle tokprotestera, men icke, han tyckte det killades (jahapp... hahaha!). När det lugnande hade börjat verka så fick han spruta i tandköttet (dessa gigantiska sprutor, jag fick titta bort...). Sen fick det verka lite och sen åkte tången fram och tanden ut. PHUUU säger jag, var nästan så jag grät. Men han var så duktig och bara låg där så stilla. Han klaga och sa Aaaaaj när dom drog men det var inte mycket. Sen fick vi stanna i en timme för han var helt väck av det lugnande. När han kvicknade till sa han; Tanden är borta! Hur försvann den?!

Han minns ingenting:)

Hos tandläkaren, fortfarande väldigt groggy, upptäckte att tanden var borta;)


Han visar väldigt gärna upp sin lilla glugg, ja, vi lär ju få se på den i några år;)

Det som är ännu mer otroligt är att Lia var med under hela tiden och var supersnäll! Tack o lov tog jag med vagnen och hon satt där i en hel timme innan hon ville ner och springa och då var Milo redan klar och låg på "uppvak". Hon var väl helt förskräckt av alla som såg ut som läkare så hon tänkte att sitter jag stilla så rör dom inte mig iaf;) haha, tack gooodegud för att det var Milo och inte hon som behövde göra detta! Behövs detta nån gång göras med Lia så är det ju inte min tur iaf;) Hehe!

Å stackars Milo, imorgon ska han dessutom till läkaren för allergiutredning! Jobbig vecka för honom... Älskade lilla hjärtat, han var såå duktig idag.

Inga kommentarer:

Powered By Blogger