lördag 21 mars 2009

Helg igen.

Äntligen helg efter en jobbig vecka på jobbet. Jag har varit så sjukt trött denna veckan på kvällarna. Verkligen helt slut, jobbet och en del barn tar på krafterna. Jag tycker det är jobbigt att jag knappt orkar med Milo när jag kommer hem... Ljudnivån på jobbet är så otroligt hög och det bara surrar i huvudet när jag kommer hem. Jag önskar mig ett tyst jobb... Vilken dröm!

Det blir ännu en lugn helg. Igår var vi i Yngsjö hos Milos farmor och farfar och fick kalkonmiddag. *MUMMA* Milo busade för fullt, men det bästa var nog när farbror Freddie kom hem och hade jobbarbyxorna på sig, med maasssa verktyg. Milo såg på honom som om han var Gud själv :).
Idag har vi varit i stan. Jag har köpt en vårjacka åt mig och sen blev det cooola gympadojjs åt Milo på Team Sportia. Äntligen fick jag köpt gummistövlar åt mig med, det var på tiden.
Sen åkte vi hem och jag & Rikard passade på att sova middag när Milo sov. Skönt var det! I Eftermiddag har vi varit ute och traskat en runda, nere vid ån och tittat på ankorna och plaskat lite i vattnet med våra gummistövlar. Milo tyckte det var toppen och vi fick bära honom skrikandes därifrån ;).

Nu är det matdax, lövbiff & pommes blir det, med b-sås ofcårse! Efter maten ska vi kolla på vår nya film vi köpte idag på Maxi; Mamma Mu & Kråkan. Sen tänkte jag spana in Robinsson med och se om det är något att titta på.
Vilken lördagskväll va!

Milo skruvar hos Farmor & Farfar igårkväll. Att det kan vara så kul!

I Farfars garage igår innan vi skulle åka hem. Milo ÄLSKAR Farfars garage, där finns allt. Inklusive en åkgräsklippare. Milo skriker alltid "ÅÅÅH TRAKTOR!!!" när han ser den.

Det trubbiga, söta lilla odjuret var såklart oxå på plats! Goa underbara hund! Tur han har så stora läppar så han kan trycka in hela bollen ;).
Milo tycker Oggy är lite spännande, men lite vild. En liten buff o Milo trillar direkt. Men han är ju rolig att kasta bollar till och leka med, tillskillnad från lata Moa här hemma.

Milos favorithund är ju dock Chester. Han är ju så mjuk och go! Tyvärr är han inte lika intreserad av Milo som Milo är av honom... =)

Å så dom nya, coola springa-fort skorna från Puma!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tyst jobb önskas här med! Längtar inte tillbaka jättemycket precis :-D

Anonym sa...

Snygga pjucks! Han lär vara kungen på dagis i de skorna.=)

Anonym sa...

Fiiina skor :). Låter som ni haft en härlig helg! Kalkonmiddag är ju aldrig fel! Inget man svänger ihop själv direkt ;)

//U sa...

Åh mr Trubb.. så söt han är!

Powered By Blogger