tisdag 24 juli 2007

Nu fick vi vår MeiTai!

Idag kom det ett paket på posten till mig. Eller ja, jag brukar få minst ett par paket i veckan, men en del väntar man lite sådär extra på:). Idag kom vår Mei Tai, bärselen jag skrev om tidigare. Åhh så fin den var! Den är uppsydd av Idizen på familjeliv och motsvarade verkligen våra förväntningar! Den kommer vi att använda mkt och definitivt packa med oss när vi ska till Kolmåren.















Han sitter jättebra i den, än så länge är han så liten så man ser honom knappt. Han kommer kunna växa en hel del och ändå få plats i den. Toppenbra!

Idag har äntligen hans feber gett med sig. Eller, den gjorde nog det redan igårkväll. Han somnade vid nio och vi trodde att vi skulle få en lugn och skön kväll tillsammans. Men jo, eller hur? Sånt vet man aldrig med bebisar minsann. Kvart i tio var han klarvaken, vi försöka somna om honom, men han bara log och skrattade åt oss. Ser ni hånflinet? "Haha, där fick ni!" Nåja, han fick komma upp en stund och sen somnade han gott i sjalen. Jag lyckades för första gången trixa mig ur den utan att han vaknade, det är annars snudd på omöjligt. Om han kan somna i MeiTai:en så kommer det absolut att vara lättare att lägga ner honom sen.


Igår fick Milo smaka på mat för första gången. Innan har han smakat på potatis, palsternacka, blomkål, broccoli, morot, majs och sin älskade gröt. Igår var det så dax för Biff Stroganoff. Han har ätit allt annat med god aptit och bara velat ha mer, men detta var ingen höjdare...


Minen säger allt... Vi ska försöka idag igen o se om det går bättre. Han älskar sin gröt som han får på morgonen och säger "mmmmm" hela tiden. Han har tyckt om allt annat, men det kanske var lite annorlunda med all smak. Skam den som ger sig!





Idag har jag shoppat två andra saker oxå... En barnvagnsdyna på Tradera, ny. Så himla fin! (ej vår vagn på bilden) Och en bodysuit från Molo, som jag velat ha länge nu. Köpte den i 74 så den ska passa knatten lagom till hösten :).




Så, nu är det bara att vänta på posten igen...

När lillknatten har ätit ska vi köra in och handla, här finns ingenting hemma. Sen måste jag ut och gå en runda idag, nu har vi varit inne 2 dagar i sträck för att Milo varit sjuk. Tråkigt!

Ha en bra dag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag förstår honom..biffstroganoff är ingen höjdare ;)
//U

Powered By Blogger