torsdag 12 februari 2015

Vår femåring...

Idag har vi firat en femåring. Världens gladaste femåring tror jag minsann. Hon har verkligen varit helt galet glad och toppad idag, hela dagen. När vi skulle åka hem från förskolan satt hon i bilen o vinkade till alla (eller ingen kanske är rättare ord) och skrek: jag fyller år! Jag fyller år!! Varvat med att sjunga: jag må ja leva!! "Kan du hissa ner rutan mamma?!" Ehh nja, vi hoppar över det idag tror jag... 
Hela eftermiddagen har hon sjungit "ja må ja leva" blandat med "Let it go" och utrop som "jag fyller år!!" Och "nu är jag feeeem åååår!!". När Rikard svängde upp på uppfarten satte hon händerna i luften o skrek "jag äääälskar detta!!!". När han sen kom innanför dörren och hällde en hel säck ballonger över henne så var ju lyckan total. 
Alltså jag menar att från klockan sex imorse till nio nu när hon somnade så har hon traggat, pratat, sjungit, skrikit. Vet inte om jag sett henne så toppad så länge nånsin faktiskt! Hon verkar ju iaf ha haft en toppen födelsedag. Hon har fått sin frost-tårta, hon har fått frost Elsa och Anna i både mjuka och hårda dockor, hon har fått en ny Elsa klänning, en Olof klänning och en Olof heldress, en Olof väska och en Sven-ren, en radiostyrd bil samt massa Playmobil stall och massa hästar. Så massa fint har hon fått och så nöjd var hon, lilla gumman. 

Nu sover hon och jag hoppas hon sover länge imorgon!! Mina öron är trötta och Lia var alldeles hes nu, haha. 

Lilla Fia Lia vad vi älskar dig!! 

Olof klänningen....

Imorse innan skola/förskola. Noga att visa 5 på fingrarna på varje kort...!

Redo för förskolan i sin finaste klänning, med Olof o Sven... Hmm var det fem hon fyllde eller?! 

Fick post från farmor! 

Sa jag att hon gillar frost förresten? 

Älskade playmobilet!!

En frost-tårta blev det minsann med! 

Halv-misslyckade isflak men Lia var nöjd!

Olof kom på besök!! 

Eller var det Lia? 

Avslutade dagen med lite soffmys med brorsan i soffan (i sin nya fina frost-morgonrock...). "Jag älskar dig Milo!!" Sa hon o kröp upp. Älskade ungar!! 

Inga kommentarer:

Powered By Blogger