onsdag 11 februari 2015

Att vara sjuk...

Att vara sjuk när man är mamma till tre barn är faktiskt en nära döden upplevelse på riktigt! Igår hade jag feber och rejält ont i halsen. Var helt väck emellanåt. Att få klart tre barn på morgonen är jobbigt nog när man är frisk men med hög feber är det en nära döden upplevelse... Att sen behöva gå till skola och dagis för att lämna är om möjligt ännu värre, jisses jag trodde jag skulle svimma när jag gick hem. Tack o lov ryckte världens bästa mamma och mormor in några timmar sen, gick en promenad med Ellis och hämtade dom stora och tog hem dom innan hon skulle börja jobba sen. Under tiden låg jag helt däckad i soffan, minns det knappt ärligt talat. På eftermiddagen hjälpte Milo mig en del med Ellis så det gick bra, trots allt. Han är så duktig min stora påg. Tänkt att han fyller åtta år om 1,5 vecka, det är helt makalöst! 

Imorgon är det ju äntligen Lias födelsedag och jag har lovat henne en frost-tårta... Så mellan febernångerna igår satt jag o klippte ut figurer till tårtan. Har man lovat så har man ju, man fyller bara fem en gång i livet! :) 

Idag mår jag mycket bättre. Ont i halsen men ingen feber. Så idag ska tårtan börjas på, Lia är ledig och redo att hjälpa till. 

Imorgon blir det massa paket, dom flesta med frost-innehåll såklart; frost dockor, frost mjuka dockor, Elsa klänning, Olof klänning, Olof dress, en mjukis-Sven, en Olof väska... Mm. Hehe svårt att lista ut hennes passion just nu! 


Lia innan dansen i måndags. 

Ellis på babyrytmiken!




Inga kommentarer:

Powered By Blogger