måndag 27 januari 2014

Tredje måndagen i rad...

För tredje måndagen i rad börjar vi med sjukdom i detta huset. Rikard hade tydligen varit uppe med Lia på toa 2 ggr i natt och hon var kass i magen. SUCK och dubbelsuck på den. Nu har hon dock varit uppe sen sju utan att nåt mer hänt, lite ont i magen säger hon att hon har. Självklart är hon hemma idag för säkerhetsskull. Min lugna förmiddag försvann... Igen ;).

På lördag är det dop för lilleman och jag hoppas innerligt att det inte blir mer av detta så vi inte ligger sjuka hela familjen på lördag! Är en del att fixa tills dess men än känner jag ingen stress. Kanske för att jag inte ägnat detta dopet en tanke i stort sett, allt går så fort och jag hinner inte med! Svärmor är iaf en ängel och bakar smörgåstårtorna, återigen. Vi ska vara i församlingshemmet och får väl åka dit och duka på fredag eftermiddag. Det ska nog bli bra.. Bara inte Lia blir mer sjuk, för på onsdag måste jag till stan o fixa lite.

Ska bli skönt när dopet är över. Sen drar födelsedagarna igång... Februari är ingen rolig månad alltså! Fast vi är ju inte sysslolösa iaf :).

Igår var jag o köpte en Bumbostol åt Ellis som jag hittade på blocket. Har köpt till andra med och sålt sen så nu var det tredje gången vi gav oss på jakt efter en. Så lycklig han blev när han kom ner i den! Toppen detta ju! 

Var med Milo på simträningen igår med. Jisses - vad duktig han är! Numera simmar han ju ovanför vattenytan. Vår stora kille, tänkt att han blir 7 år om 3 veckor...

Ellis har fått en kompis! Han kan prata och skratta åt denna nallen en bra stund innan han tröttnar.

Bada lite...

Lia & Algot hade stängt in sig i badrummet och gjorde hästen fin. Denna häst asså, det är 2 år sen hon fick den nu och den är fortfarande lika poppis. Fruktansvärt välanvänd, precis att den håller ihop numera!


Älskade pågar!



1 kommentar:

mamma sa...

Helt underbara pojkar...också lilla Tok Lia.....

Powered By Blogger