onsdag 18 april 2012

Det blir inte alltid....

...som man tänkt sig. Idag skulle jag jobbat stängning, men jag fick åka till vårdcentralen med Lia. Igår märkte vi att hon hade ont när hon kissade, hon sa Aj aj aj varje gång. Misstänker urinvägsinfektion, läkaren trodde det var svamp. Urinen är skickad på en odling. Tills vi får det svaret ska vi behandla med svamp-kräm. Jag tvivlar. Tycker hon borde kliat sig då och det gör hon inte alls... Vi får väl se om det blir bättre.



Lia levde rent av jävel på vårdcentralen. Hon var överallt. Sprang och tryckte på alla dörröppnare, stack in huvudet och sa TITTUUUT, sprang ut på parkeringen, slängde bort sanden från blommorna, kladdade med vattenfontänen (varför i helvete man nu har en sån där det finns massor med barn...) och snodde en tants väska. Ja vad fasen, dom har INGA leksaker där och vi väntade i en timme mellan sköterskan och läkaren.
Hon fick ett litet stick i fingret med och om blickar hade kunnat döda hade inte den sköterskan varit vid liv nu vill jag lova!
 Jag var genomsvett. Å nu är jag totalt dödstrött. 

2 kommentarer:

annica sa...

Låter som när vi är iväg med Joline! på husvisning, eller läkarbesök eller andra dumma påhitt där man inte får leka med vad man vill;)

RealExams sa...

I liked it so much and very interesting, too! Thanks for sharing the experience post its awesome.thanks for sharing.

Powered By Blogger