lördag 24 mars 2012

Lördag!

Lördagmorgon! Underbart... Huset städades igår. Milo har bara kräkt en gång i torsdagskväll och jag vågar nästan börja hoppas på att vi andra har klarat oss, fast jag vet så väl att jag inte borde skriva det;). Lite feber har han dock, konstig magsjuka detta... Blir mer och mer säker på att det var det som Lia hade i tisdags och har dåligt samvete för att jag lämnade henne på dagis i torsdags, men jag trodde ju verkligen det var laktulosen som satte sprätt på hennes mage... :/

Lördag som sagt och planerna inför helgen blev ju inställda, finaste Lee & Mange från Malmö skulle ju kommit hit och sovit över tillsammans med deras goa barn, så blir det ju inte... Istället blir det en runda på stan och lunch med Jenny, en lugn kväll hemma och kanske är det dax att plantera lite blommor? Dimmigt ute, hoppas på fint väder idag!

Igår sa Milo; Jag ÄLSKAR våren! Å jag ÄLSKAR sommaren! Å på sommaren, då ska vi åka till Öland!
-Mjae, sa jag, vi hade tänkt testa ngt annat i sommar, finns ju många roliga ställen att åka till.
-Nej, jag vill till Öland.
-Men det finns ju så många andra ställen, sa jag. Finns massa roligt man kan göra!
-NEJ Mamma, jag vet att Öland är BÄST. Så dit ska vi åka! Jag vet det. Öland är bäst.
Hmm. Hur ska vi komma ur det här?

Köpte ett Pippi nattlinne till Lia på Tradera igår (nytt). Hon kommer aldrig vilja ta på sig nåt annat... 

Inga kommentarer:

Powered By Blogger