torsdag 23 juni 2011

Midsommarhelgen börjar!

Så vad midsommarhelgen igång. Den kunde börjat bättre. Den kunde ha börjat med att jag kom in på skolan och att alla rätta papper kommit som jag behöver till a-kassan. Så började den dock, tyvärr inte.

Nu glömmer vi det.

Imorse sa Milo; Snälla Mamma, kan jag inte få klippa mig, jag ser inget.
Jo men visst, det är ju lätt att få klipptid dagen innan midsommarafton tänkte jag, men det gick faktiskt på andra stället vi var på. Tack för det! Jättefin blev han och såå nöjd! Han fick en blå tuppkam och när hon sa till honom att du får tvätta bort det ikväll annars färgar det på kudden, började han nästan gråta. Det var bara att gå och köpa sprayfärg oxå tills imorgon, grön valde han.

Lite skillnad mot igår:
Sen skulle vi ju ha en skjorta eller pikétröja åt Milo tills imorgon, han har en kortärmad skjorta och den har han alltid när det är kalas/fest. Å uppe på H&M hittade han ett par snickarshorts som ungen totalt vägrade att släppa! Han tyckte dom var jääättefräcka... Mamma är inte helt överrens med honom. Han var supersöt i dom, men jag kan inte bestämma mig för om han ser ut som en jättebebis i dom eller inte. Nåja, jag hade inget att säga till om ändå, dom fick följa med hem.

 Till dom blev det iaf en blå pikétröja som han oxå valde själv. Herregud, så bestämd han är med vad han ska ha på sig denna ungen! Han hittade även en pikétröja till Pappa som han skulle söööpa så det gjorde vi (tack för att den var på rea o kostade 75 spänn;)).

Ikväll blir det pizza och ett besök hos mormor o morfar. Behöver städa som vanligt, men vem orkar?

Imorgon blir det midsommarfirande i Färlöv med alla bästa vänner. Trevlig midsommar!

1 kommentar:

Lina sa...

Kom du inte in på utbildningen? Trist isåfall :-( Usch jag har sån ångest för det här med jobb!! Vill INTE tillbax till barnomsorgen! Trevlig midsommar!

Powered By Blogger