torsdag 30 september 2010

En bra dag!

Idag har vi haft en väldigt bra dag här! Det är så skönt att det ibland bara ploppar upp sådana här dagar. Dagar utan gnäll, utan skrik och utan tjat. Dagar med underbart snälla, goa, härliga och glada barn. Då blir jag oxå glad! Vi var först på gympa i gympasalen (för sista gången tyvärr) och sen gick vi hem och åt lite, myste i soffan. Jag och Lia somnade medans Milo tittade på TV. Efter det åkte vi till Toddler i stan som hade 40% i hela butiken, dvs. nya Nova Star till pangpris! Köpte byxor och en vinterjacka till Milo. Nåja, vinterjackan behövdes egentligen inte, han har en ny, men så billigt och Milo släppte inte den för han tyckte den var FRÄCK. Såklart;). Men 270 kr för en vinterjacka, från Nova Star, är ju bara dumt att inte köpa för nästa vinter kommer den att säljas för ganska så mkt mer än så. Tyvärr var den rosa jackan slut, hade så gärna velat ha en till Lia med, hon som verkligen behöver en vinterjacka.
Nåväl, efter fyndandet bar det av till Willys. Själv med 2 barn, det kan gå hur som helst. Idag gick det superbra! Tack snälla barn! Förutom en idiot som hade parkerat så nära vår bil så jag fick lasta in barnen från andra sidan. Hur DUM får man bli?!
Nu är det mat på G, kycklingfilé och ris med B-sås blir det ikväll. Till det lite vitlöksbröd och broccoli.

Ser fram emot morgondagen som ska bli heeelt underbar! (hoppas jag iaf;)) Först ska jag lämna Milo hos Farmor, han längtar och har pratat om detta heeela dagen. Sen ska jag och Lia in till barbacka och fika med andra mammor från byn, skönt att kunna sitta ner och prata med, det är lite svårt när man har Milo med. Milo är ju oftast hur snäll som helst, så det är inte det, det är mest att man får ha koll hela tiden. Efter det blir det en sväng på stan för att sen åka hem och fixa iordning mig inför kvällens tjejfest! Eller tantagille om ni så vill;). Det ska bli sååå roligt!




Inga kommentarer:

Powered By Blogger