torsdag 4 mars 2010

Hinner inte med...

Hinner inte riktigt med att blogga just nu. Det är inte många stunder som jag har händerna fria nuförtiden. Det är tufft att vara själv med 2 barn, Lia har dessutom skrikit sig igenom mesta delen av veckan. Nu verkar det dock som att jag har kommit på varför. Hon blir nog inte mätt på amningen. Precis som Milo. *SUCK* Jag trodde verkligen hon blev det eftersom hon ammar rätt och ammar ofta, men varenda gång hon skrikit så har hon blivit tyst när hon fått ersättning. Då har hon ändå ammat 2 timmar i sträck innan dess.. Så det är väl bara att inse att mina bröst endast innehåller lättmjölk. Typiskt.

Ikväll kommer iaf Rikard hem, äntligen. Milo har verkligen längtat efter honom denna veckan...

Annars är allt bra med mig nu. Det är helt underbart att kunna gå ut! Att kunna gå med vagnen och med Milo och bara få luft! Tänk er själva att jag inte har kunnat gå ut på promenad sen i början av oktober. En enorm befrielse är det! Det går inte jättefort och jag känner fortfarande av fogarna, men det GÅR iaf. Idag har jag varit på vårdcentralen och tagit bort dom sista agrafferna (häftklammrarna) i snittet. SKÖNT! Äntligen behöver jag inte ha tejp över hela magen, så mkt lättare att duscha. Längtar efter en riktig dusch... Har fått duscha runt bandaget hela veckan eftersom R inte har varit hemma och kunnat hjälpa mig lägga om det efteråt.


Första klänningen...

Lia ligger här bredvid mig och är nöjd, efter att hon ammats och fått ersättning. Hon har som sagt varit väldigt skrikig denna veckan, men det verkar (ta i trä) som att det är på G att bli bättre. Säkert eftersom hon får ersättning, men kanske börjar magdropparna från Semper oxå hjälpa mot magknipet. Annars kan hon sova ett par timmar i sträck när hon väl somnar, vilket är skönt. Hon sover väldigt bra i vaggan eller i liggdelen till vagnen. På nätterna sover hon faktiskt oxå bra hittils. Hon brukar få mat vid 23-24 sen sover hon oftast till 04-05, ammas och somnar om till sju-åtta, så jag ska inte klaga på det, även om man såklart är trött. Det blir ju oftast bara max 4 timmars sammanhängade sömn så visst är man trött, men det kunde ju absolut varit värre.

Nu ska jag se om hon går med på att hjälpa till att städa lite här hemma. Milo Bus sover efter en förmiddag på dagis, han vaknade redan sex idag när Lia ville äta så han var vääldigt trött nu.

Trevlig helg!

Första badet i sin Tummy Tub!



Finaste barnen...


I vagnen


Gungar Lillasyster. Världens snällaste storebror är det!

3 kommentarer:

Septemberflikka sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Mollan sa...

skönt att höra att det går bra fastän R är borta (även om det är jobbigt).. SÅ fiina bilder på Milo å Lia!

Konstigt att jobba. Man hinner inte med så mycket då heller hihi.. Saknar Zelda massor när jag åker till jobbet å hem men annars har man fullt upp. (hur fasen ska man hinna när de går på dagis??!)

Kraaam

Strandhag sa...

Grattis till er lilla tjej! Hoppas allt är bra med hela familjen! Kram från Strandhags

Powered By Blogger