tisdag 23 mars 2010

3 av fyra överlever.

En av fyra gör det inte.

Genom familjeliv.se har jag ju som många av er vet lärt känna många underbara människor. "Vi som shoppar danska barnkläder" heter forumtråden och vi har hållt ihop i 3 år snart många av oss. Dom allra flesta har jag träffat på riktigt oxå, dels på lagerförsäljningarna i Köpenhamn men även på andra håll. Det är underbara flickor hela högen och vi kan prata om allt med varandra, inte bara barnkläder. Man får svar på allt och hjälp med allt och dessa flickor ligger mig väldigt varmt om hjärtat. Lia har tom. fått fin present av dom nu när hon föddes. En dag kom det ett fint paket på posten med 2 underbara Molo plagg:). Så vi står varandra ganska nära, vet det mesta om varandra och pratar om allt.

Detta fina fick Lia...

I denna tråd skrev en av tjejerna i somras att hennes lilla tös hade börjat skela. Nåja, ingen trodde ju det var ngt allvarligt såklart, men dom åkte för att kolla upp det. Det visade sig vara en hjärntumör. Dock en med väldigt god prognos och det skulle ju gå bra bara hon fick behandlning...  Vi i tråden skickade ett stort paket till tösen med massa grejor och vi var säkra på att allt skulle gå bra.

Häromdagen fick dom plötsligt veta att lilla Lova inte kommer klara sig. Hon är sex år gammal och kommer att dö. Det gör så ont i mig! SEX ÅR. Man borde inte dö när man är sex år. Hur är det möjligt?! Hur klarar man en sådan sak?? Jag vet, man måste när man väl är i den sitsen men HUR gör man? Jag hoppas att jag aldrig behöver få veta det för det är en fråga jag inte vill ha svar på. Det värker ju i hela kroppen bara man tänker tanken... Jag tänker på lilla Lova och hennes mamma Anna-Maria konstant. Tänker även på lillebror Alvin som kommer att växa upp utan sin syster, Kommer han ens komma ihåg henne? Han är snart tre år, sötnosen.. Det gör så ont i mig att så underbara människor ska behöva vara med om detta. Anna-Maria har dessutom förlorat båda sina föräldrar i cancer. Söta Lilla Lova, jag önskar så att läkarna tagit fel eller att ett mirakel kommer hända...
www.bambinidolce.blogg.se  - Anna.Marias smärtsamma blogg 

Skänk en slant till barncancern. Skit i den där mössan, tröjan, tvspelet eller vad du nu tänkt köpa för extra... Lova kan vi inte rädda, men förhoppningsvis hjälper det andra barn. Dom senaste dagarna har Lovas spargris mer än fördubblats, bara idag har den höjts med 3000 kr!
http://www.barncancerfonden.se/4586 

Ta hand om er och kramar era barn lite extra, varje dag, alltid.

3 kommentarer:

Septemberflikka sa...

Ja, det är verkligen fruktansvärt. Ingen borde få dö så ung. Hemsk, vidrig och så onödig sjukdom. Hur överlever man att ens barn går bort före en själv?

Man blir med ens väldigt tacksam för det man har. Man vet aldrig för hur länge.

kram
P

miranda sa...

usch, det gör ont i hel mig! vissa saker är helt enkelt för fruktansvärda att förstå :(

mamma sa...

Usch ja man blir sååå ledsen när man läser detta. Jag hoppas att de får styrka någonstans i från. Det är så fruktansvärt hemskt. Hoppas man aldrig få uppleva detta.
CARPE DIEM!!

Powered By Blogger