söndag 20 september 2009

Helgen som försvann.

Så är då snart denna helgen oxå över. Även om vi tagit det väldigt lugnt känns det som man knappt hunnit vila upp sig. Hoppas att denna veckan blir bättre än förra iaf, för mina fogar orkar inte en sån vecka till...




Oggy var här och hälsade på i torsdagskväll. Milo älskar att busa med "yoggi" som han säger. Fullt ös! Stackars Trubbnos ska bli av med svansen på tisdag då han slagit sönder den helt så den bara blöder...



Alfred var här och lekte i fredags och så här hittade vi grabbarna bus (grus?) i sandlådan.


Dom låg nog där i ca 20 minuter...


Å efteråt såg båda ut så här! Sand överallt, tom. in i blöjorna!


Så dom fick bada! Det klagade dom inte på direkt... Hela badrummet var fullt med vatten efteråt, men roligt hade dom :)


Igår på Eko fick Milo en truck. Vi har letat länge efter en och glädjen är STOR hos Milo som har släpat på den nu i 1½ dygn.


Ja, han har tom. sovit middag med den nu 2 dagar i rad! Tokiga underbara unge.

Både igår morse och i morse har jag vaknat av att Milo vill ligga på min arm. "Myysigt Mamma" säger han och kurar in sig. "Älskar Mamma" har han sagt varje morgon. Det finns inget som värmer hjärtat så mycket som att höra honom säga det! Älskade goa unge! Han älskar verkligen att vara hemma och mysa även om han trivs på dagis. Vi är kluvna till om vi ens ska ha kvar hans dagisplats när jag ändå ska vara hemma. Han älskar ju att vara hemma och mysa! Samtidigt så vet jag inte om vi vågar säga upp platsen, tänk om han inte skulle få plats där igen sen... Vi har ju ganska lång tid kvar att fundera över det. Om vi väljer att ha kvar platsen kommer jag absolut inte att lämna honom där 8-11 varje dag. Max 3 dagar/vecka kommer det bli, men vi tycker att 1300 spänn för det är sjukt mkt och onödigt när jag ändå är hemma. Det är ju mitt barn, varför ska han va på dagis när jag är hemma? Har aldrig förstått det där. Det är synd att man inte ska våga säga upp platsen för att man är rädd för att inte få plats där igen. Det är ju ändå 1½ år vi pratar om... Nåja, det löser sig det med.

Nu ska jag försöka hänga ut lite tvätt.
So long!

1 kommentar:

Diana Marberg sa...

God morgon! Härliga bilder:) Usch jobbigt att du redan har så ont:( Ha en bra dag! kramis

Powered By Blogger